• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboard kastje met verlichting inbouwen??

ivartje

Post veel
Hallo ben in het bezit van een b gsi facelift model,met airco en zonder passagiersairbag kan ik hier zo een dashboardkastje met verlichting in overzette?? Evt een model van voor de facelift??

Gr

Zijn al die dashboard kastjes niet gewoon de zelfde?

En volgens mij is het standaard een dash lampje.. Dus misschien het lampje over zetten?

Verlichting in het dashboardkastje is geen standaard feature, althans niet op de in NL geleverde Corsa's B. De uitsparing voor het lampje zit er wel al in. Ik heb er achteraf een lampje in gezet. Stroom neem je gewoon van de bekabeling van de sigarettenaansteker. Dan is het ook meteen gezekerd.

En werkt hij op contact zoals het hoort.

Ik heb t ook niet in mijn Corsa-B sport met origineel LM velgen en schuifkanteldak. (TD is nooit met Airco geleverd, en maar goed ook, motorkoeling schiet wat tekort

Sent from my Dashboardkastlampje using Tapatalk

Willem

ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de accu! aangezien hij toch onderbreekt kan hij toch niet leeglopen maar hij werkt! alleen hij is niet gezekert......maar hij loopt toch rechtstreeks en gesoldeerd met krimpkousen etc...dus moet niet veel aan mis kunnen gaan

Mvg Ivar

@ivartje wrote:ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de accu! alleen hij is niet gezekert......maar hij loopt toch rechtstreeks en gesoldeerd met krimpkousen etc...dus moet niet veel aan mis kunnen gaan

Mvg Ivar

Dat risico zou ik niet nemen. Het stroomverbruik van het lampje is weliswaar laag, maar als je kortsluiting krijgt, dan fakkelt je Corsa af.

dan gaan we even een zekeringhouder er tussen solderen!

Edit:

hij zit er nu tussen met een zekering van 5 A !

geen standaard feature? ik heb het in mijn '93 swing zitten... eigenlijk elke Corsa die ik op de sloop heb gespot zat er een lampje in...

ik heb dan weer geen kofferbak verlichting...

@ivartje wrote:ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de accu! aangezien hij toch onderbreekt kan hij toch niet leeglopen maar hij werkt! alleen hij is niet gezekert......maar hij loopt toch rechtstreeks en gesoldeerd met krimpkousen etc...dus moet niet veel aan mis kunnen gaan

Mvg Ivar

Wilwel gebeuren dat de metalen platen loskomen uit de houder, en elkaar raken.

Dan gaat het mis.

!!!

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

@wim-v6 wrote:@ivartje wrote:ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de accu! aangezien hij toch onderbreekt kan hij toch niet leeglopen maar hij werkt! alleen hij is niet gezekert......maar hij loopt toch rechtstreeks en gesoldeerd met krimpkousen etc...dus moet niet veel aan mis kunnen gaan

Mvg Ivar

Wilwel gebeuren dat de metalen platen loskomen uit de houder, en elkaar raken.

Dan gaat het mis.

!!!

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

dan gaan we even een zekeringhouder er tussen solderen!

Edit:

hij zit er nu tussen met een zekering van 5 A !

Terug
Naar boven