• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting vervangen

Kay..

Post weinig
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het dashboard verlichting? Momenteel doet mijn midden console het niet dus die moet zowiezo worden vervangen Maar ik wil eigenlijk alles meteen Blauw ( althans blauwe ledjes dan )

Dus ook meteen de teller, dashboard cmputer of hoe dat ding maar heet en het middenconsole dan.

Iemand ervaring mee en wil mij ooit eventueel helpen?

Ik heb alles al bij steve010 gezien en wil het daar ook bestellen en goede uitleg staat er bij maar zelf ben ik redelijk lomp en maak ik veel kapot denk ik :hmmz

kan niet veel kapot aan gaan, gewoon een kwestie van doen. tellerhuis is wel wat meer werk, mara de rest is zo gedaan dus daar zou ik mee beginnen :)

kan niet veel kapot aan gaan, gewoon een kwestie van doen. tellerhuis is wel wat meer werk, mara de rest is zo gedaan dus daar zou ik mee beginnen :)

Ja ze doen het in ieder geval niet meer :P Maar het midden console is toch best makelijk eruit te halen?

Ja ze doen het in ieder geval niet meer :P Maar het midden console is toch best makelijk eruit te halen?

let er op dat als je de ledjes in je tellerhuis vervangt voor blauwe ledjes, je vervolgens in het donker je wijzers niet meer ziet... Het mooiste is om deze dan ook te verlichten (wel andere wijzers nodig met doorzichtige naald)

let er op dat als je de ledjes in je tellerhuis vervangt voor blauwe ledjes, je vervolgens in het donker je wijzers niet meer ziet... Het mooiste is om deze dan ook te verlichten (wel andere wijzers nodig met doorzichtige naald)

[rquote=1912869&tid=146299&author=utregone]let er op dat als je de ledjes in je tellerhuis vervangt voor blauwe ledjes, je vervolgens in het donker je wijzers niet meer ziet... Het mooiste is om deze dan ook te verlichten (wel andere wijzers nodig met doorzichtige naald)[/rquote]

dit zelfde probleem had ik laatst ook dit kun je oplossen .

door op internet losse t 10 concave leds te bestellen .

met weerstanden .

en dan de oude gloeilampen eruit te trekken (solderen )

en dan de nieuwe leds erin solderen en lijmen met het hitte pistool.

dan aan de buiten kant op de plus pool een weerstand solderen .

en dan een groot dik krimp kousje erom om het allemaal wat mooier te maken .

dan moet je wel de gaatjes in de teller bak een klein beetje groter maken .

met een boor gewoon met de hand.

even monteren en je hebt super beeld.

en je ziet je wijzers tenminste prima en ook je km teller

en totaal teller .

en je bent voor ong 1 euro klaar.

[rquote=1912869&tid=146299&author=utregone]let er op dat als je de ledjes in je tellerhuis vervangt voor blauwe ledjes, je vervolgens in het donker je wijzers niet meer ziet... Het mooiste is om deze dan ook te verlichten (wel andere wijzers nodig met doorzichtige naald)[/rquote]

dit zelfde probleem had ik laatst ook dit kun je oplossen .

door op internet losse t 10 concave leds te bestellen .

met weerstanden .

en dan de oude gloeilampen eruit te trekken (solderen )

en dan de nieuwe leds erin solderen en lijmen met het hitte pistool.

dan aan de buiten kant op de plus pool een weerstand solderen .

en dan een groot dik krimp kousje erom om het allemaal wat mooier te maken .

dan moet je wel de gaatjes in de teller bak een klein beetje groter maken .

met een boor gewoon met de hand.

even monteren en je hebt super beeld.

en je ziet je wijzers tenminste prima en ook je km teller

en totaal teller .

en je bent voor ong 1 euro klaar.

Pluuske, zou je is een keer in het donker wat foto's willen maken,. van hoe je dashbord verlichting en midden console er uit zien,..:D misschien dat je mij daar mee ook overhaald om dit is te proberen ivm met dat mijn midden console ook zen eigen leven leid, soms brand die, soms niet? :P en ik wil dit dan gelijk ook voor blauwe led's vervangen!..,

alvast bedankt!:D

Pluuske, zou je is een keer in het donker wat foto's willen maken,. van hoe je dashbord verlichting en midden console er uit zien,..:D misschien dat je mij daar mee ook overhaald om dit is te proberen ivm met dat mijn midden console ook zen eigen leven leid, soms brand die, soms niet? :P en ik wil dit dan gelijk ook voor blauwe led's vervangen!..,

alvast bedankt!:D

je kunt ook mooie plasma platen kopen

heb je mooi je hele teller verlicht

heb ik ook overdag wit en s'nachts mooi blauwe gloed

je kunt ook mooie plasma platen kopen

heb je mooi je hele teller verlicht

heb ik ook overdag wit en s'nachts mooi blauwe gloed

Nee nog niet nog geen tijd gehad wil ik eigenlijk tegelijk doen met de lampjes want dan ligt het toch open maar f 12 is niet veel en F95 is idd van de radio.

Dus dat komt allemaal wel goed :D Morguh nieuwe stoelen binnen en die wil ik er eerst in hebben ( geen leer maar sportstoelen )

Nee nog niet nog geen tijd gehad wil ik eigenlijk tegelijk doen met de lampjes want dan ligt het toch open maar f 12 is niet veel en F95 is idd van de radio.

Dus dat komt allemaal wel goed :D Morguh nieuwe stoelen binnen en die wil ik er eerst in hebben ( geen leer maar sportstoelen )

Terug
Naar boven