• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashcam aansluiten

Beste leden,

Ik heb een vraagje.

Ik heb al geruime tijd een dashcam liggen die ik nu wel eens wil gaan gebruiken.

Dat het ding op me raam zit maakt me niet zo veel uit maar wat ik eigenlijk niet wil is een hangend snoer naar de sigaretten aansteker.

Ik wil het draad dus ergens weg werken en natuurlijk aansluiten op geschakelde spanning.

Hoe kan ik dat het beste doen?

Ik hoop dat iemand een idee heeft het liefst zonder dashboard te slopen.

Dan zal je de draad via je hemel en A stijl naar je middenconsole/zekeringen kast moeten brengen.

OM wat voor astra gaat het?

Ik heb hem afgetapt met een "piggyback fuse". Geen gedoe met knippen solderen, en alles is gezekerd

piggyback-fuse.jpg

het interieur lampje komt toch alleen spanning door als je je deur open hebt of de schakelaar omgooit?? of heb ik het dan fout??

@bart-gsi wrote:het interieur lampje komt toch alleen spanning door als je je deur open hebt of de schakelaar omgooit?? of heb ik het dan fout??

jammer

binnenverlichting is massa geschakeld en doet het ook zonder contact

@theunm wrote:@bart-gsi wrote:het interieur lampje komt toch alleen spanning door als je je deur open hebt of de schakelaar omgooit?? of heb ik het dan fout??

jammer

binnenverlichting is massa geschakeld en doet het ook zonder contact

ok dacht het.. vandaar de vraag...

Terug
Naar boven