• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dayline koplampen geven storing met leds

breezer

Post weinig
Hier dan ook maar mijn probleempje..

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.?Gaat om een Astra H type Cosmo uit Dec 2009.

Waar het om gaat is het volgende, setje Dayline koplampen aangeschaft,vervolgens de hele handel zoals bumper,grill etc gedemonteerd en de beide units aangesloten.

Echter wanneer ik nu de motor start en ga rijden dan geeft hij al vrij snel de melding dat mijn parkeerlicht links en/of rechts niet zou werken.Draaid de motor niet en schakel ik de stadsverlichting in dan branden ze gewoon,start ik de motor en ga rijden dan geeft hij die melding..

Nu las ik in andere topics dat dit probleem zich ook voor doet met het inbouwen van bv xenon lampen.

Dit zou te maken met het Canbus systeem.??

Bij de koplampen zaten ook 2 weerstandunits van het merk Carnabics welke je er tussen moest plaatsen zodat het (probleem) niet zou moeten voorkomen..

Ik las op dit foum ook dat je de boardcomputer kon laten afstellen zodat deze meldingen niet meer voorkwamen.??

Zou te maken hebben met(AHL/AFL op ingeschakeld laten zetten.??

Wie kan me hierover meer duidelijkheid verschaffen.??

Bvd....:thumbup

40256023.jpg

Die weerstanden zitten er uiteraard ook tussen.

Had al begrepen dat een doorsnee gloeilamp meer stroom afneemt dan deze leds,en dus de computer denkt dat er eentje stuk is,zeg ik het zo goed.?

Die weerstanden zitten er uiteraard ook tussen.

Had al begrepen dat een doorsnee gloeilamp meer stroom afneemt dan deze leds,en dus de computer denkt dat er eentje stuk is,zeg ik het zo goed.?

je schreef :

Bij de koplampen zaten ook 2 weerstandunits van het merk Carnabics welke je er tussen moest plaatsen zodat het (probleem) niet zou moeten voorkomen..

wat bedoel je ermee hele units ??? of gewoon 2 losse weerstandjes ?

inprenciepe zoude als die weestandjes erop zitten ,

er niet eens lampen in hoeven te zitten (zonder fouten) .

dus of de weestandje is stuk of een verkeerde .

dat denk ik althans

je schreef :

wat bedoel je ermee hele units ??? of gewoon 2 losse weerstandjes ?

inprenciepe zoude als die weestandjes erop zitten ,

er niet eens lampen in hoeven te zitten (zonder fouten) .

dus of de weestandje is stuk of een verkeerde .

dat denk ik althans

Hele units.? Wat bedoel je.? Er zitten twee weerstanden tussen met op elke weerstand twee stekkertjes die je vervolgens gewoon moet doorlussen bij elke koplampunit waar je leds zitten ingebouwd.

Dus stekkertje van de leds afhalen,stekkertje van de weerstand daarin,en op het andere stekkertje van die zelfde weerstand sluit je het stekkertje van je ledverlichting weer aan en voilla,klaar...

Als 1 v/d weerstanden stuk zou zijn dan zou er tenminste aan 1 kant geen foutmelding moet zijn,dus dat geloof ik niet zo...

Hele units.? Wat bedoel je.? Er zitten twee weerstanden tussen met op elke weerstand twee stekkertjes die je vervolgens gewoon moet doorlussen bij elke koplampunit waar je leds zitten ingebouwd.

Dus stekkertje van de leds afhalen,stekkertje van de weerstand daarin,en op het andere stekkertje van die zelfde weerstand sluit je het stekkertje van je ledverlichting weer aan en voilla,klaar...

Als 1 v/d weerstanden stuk zou zijn dan zou er tenminste aan 1 kant geen foutmelding moet zijn,dus dat geloof ik niet zo...

dan zou ik zeggen de verkeerde waarde van de weerstanden.

hier kan je uitrekenen welke je nodig hebt :

wat jij heb is gewoon en kabeltje met weerstand. dus niet er zelf tussen gezet. (anders kan die nog verkeerd om zitten)

ik heb een g ,dus ik weet niet als die van jou aangeeft welke stuk is of alleen dat er een stuk is.

dan zou ik zeggen de verkeerde waarde van de weerstanden.

hier kan je uitrekenen welke je nodig hebt :

wat jij heb is gewoon en kabeltje met weerstand. dus niet er zelf tussen gezet. (anders kan die nog verkeerd om zitten)

ik heb een g ,dus ik weet niet als die van jou aangeeft welke stuk is of alleen dat er een stuk is.

Tja dat weet ik niet of die weerstanden de goede zijn of niet.Ga er vanuit dat als ze ze er bij leveren dat het dan

wel zal kloppen voor dit type auto.(mag ik aannemen)?

Er andersom tussen zetten gaat niet omdat het maar op 1 manier past uiteindelijk.

Hij geeft aan dat het parkeerlicht het niet doet (links en daarna rechts) en dan shakelt ze uit.

Maar hoe zit het dan met dat managment.?Kan je niet aangeven in de software dat het oke is zoals in mijn eertste posting gevraagd.?

Tja dat weet ik niet of die weerstanden de goede zijn of niet.Ga er vanuit dat als ze ze er bij leveren dat het dan

wel zal kloppen voor dit type auto.(mag ik aannemen)?

Er andersom tussen zetten gaat niet omdat het maar op 1 manier past uiteindelijk.

Hij geeft aan dat het parkeerlicht het niet doet (links en daarna rechts) en dan shakelt ze uit.

Maar hoe zit het dan met dat managment.?Kan je niet aangeven in de software dat het oke is zoals in mijn eertste posting gevraagd.?

Zelfde verhaal...Dan komt tie ook met die melding.

Kon helaas niet ontdekken hoeveel watt/Ohm die dingen zijn...Zijn twee vierkante units met koelribben.Dan moet ik ze eens doormeten.Elende is dat je er niet makkelijk bij komt.

Iedere keer moet de hele handel eraf.:swear

Ging er vanuit dat wat er bij zat goed zou moeten zijn.De rest werkt allemaal prima,ook de hoogte verstelling van het dimlicht etc..

Weet wel een oplossing,de orginele stadslichtjes er tussen zetten en afplakken,maar dat is rommelen in mijn ogen.

Zelfde verhaal...Dan komt tie ook met die melding.

Kon helaas niet ontdekken hoeveel watt/Ohm die dingen zijn...Zijn twee vierkante units met koelribben.Dan moet ik ze eens doormeten.Elende is dat je er niet makkelijk bij komt.

Iedere keer moet de hele handel eraf.:swear

Ging er vanuit dat wat er bij zat goed zou moeten zijn.De rest werkt allemaal prima,ook de hoogte verstelling van het dimlicht etc..

Weet wel een oplossing,de orginele stadslichtjes er tussen zetten en afplakken,maar dat is rommelen in mijn ogen.

heb je de fabricant/leveraar op de hoogte gesteld ?'

die weet zowiezo wat de waarde's zijn,

en ook de oplossing.

die moet die ook verzorgen

zoals ik uit je berichten opmaak zijn de koplampen speciaal voor jou model auto.

Terug
Naar boven