• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dbilas FLowmaster vs BMC CDA

Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.

Atc leden zitten door heel nederland.

blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D

@dasmoerf wrote:Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.

Atc leden zitten door heel nederland.

blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D

En zo is het maar net.

Datatuning richt zich maar op 1 ding: ultieme performance. Je zult hen bijv. ook geen Autostyle shit e.v.a. van dat soort kwaliteit zien verkopen, ze richten zich op een hele andere markt waar kwaliteit op nr.1 komt te staan. En non-stop vooruitgang.

Ieder zo z'n ding en keuzes, mijn keus is gebaseerd op keiharde feiten. Ik win nergens wat op, alleen Opel rijders het beste van het beste voor te leggen.

Opel op onbetwiste nr.1 in de tuning scene, dat is een goede beweegreden dacht ik zo.

@RickR91 wrote:Blue, ik was al een tijdje geregistreerd op het ATC forum, maar heb er verder niet veel mee gedaan ivm tijdgebrek.

Maar dat is niet hetzelfde als wat je bedoelt neem ik aan?

Als ik het goed begrijp, zitten jullie vooral in Flevoland?

Rick, neem gewoon contact op met Datatuning en bespreek de opties. Een telefoontje kan nooit kwaad.

Datatuning zit in Nijkerk, Gelderland. Op de website staan alle contactgegevens.

Al is de site qua inhoud niet compleet, Datatuning heeft meer op voorraad liggen en kan over een breder assortiment beschikken via bestelling. Zowel eigen lijn als andere hoogstaande merken. Alles is mogelijk.

mmm dus ik begrijp dat het rijden met een originelefilter bak altijd nog het beste is, prestatie technisch gezien. kan iemand vertellen wat ik ervan ga merken als ik b.v. een green inleg filter ga gebruiken ipv een originele inleg filter? De pijpjes in de luchtfilter bak zitten er bij mij al niet meer in, of maakt dat gewoon geen f*ck uit...

Een goede cold air intake gaat boven alles. Beter dan je originele filterbox. Hoe dan ook.

Mocht je je filterbox willen behouden: ontgrenzen, inlegfilter plaatsen (Green of K&N, verschilt weinig. K&N doe je iets langer mee) en kijken of je aanzuigbuis groter kan. Een beetje knutselen hier en daar kan geen kwaad.

Hiermee verlos je je auto van de astma en zal deze stukken beter lopen. Dus je filterbox behouden is ook een goede optie, mits hierboven aangegeven wordt uitgevoerd.

ik rijd ook met een z16se. en ik heb de colt air intake erafgehaalt

DSC_0294.jpg

zoals gezegd, veel geluid. zelfde prestaties. voornaamste reden voor mij was dat filter na een kleine 7000km al vrij vies was. ik wou het risico op een vieze motor niet nemen.

Afb0747.jpg

nu de filter box ontgrenst, en een green filter erin gelegd. persoonlijk vind ik dit een betere optie. motor is even goed nog stil. en trekt merkbaar vloeiender op vanaf lage toeren.

keuze blijft aan jou. ik vind de colt air intake wel mooier staan.

wat je ook doet, je wint er niets mee hoor. van 0 naar 100 zal je misschien een halve seconde winst hebben.

ey robert, ben jij dit die hier aan het gassen is in die astra ;) haha

" onclick="window.open(this.href);return false;

wat je ook doet, je wint er niets mee hoor. van 0 naar 100 zal je misschien een halve seconde winst hebben.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens met een DBilas kit heb je wel degelijk een kleine vermogens toename en ga dan niet uit van 10pk maar eerder van 3 tot 6 pk je merkt het verschil heel erg goed zeker op de gasreactie en het doortrekken, het geluid durf ik niet te zeggen dit i.v.m. mijn uitlaat maar wel minder als een openluchtfilter zoals bijvoorbeeld een 57i kit.

@Robert: wat voor aanzuigslang is dat, kerel? Ziet er trouwens echt dik uit.

Ik zat eens te kijken naar de verschillen met jouw auto, mijn auto reageert precies andersom. De cold air intake overtreft de open én inlegfilter systemen. Optrekken, doortrekken, topsnelheid, soepelheid enz. enz.

Bij mij wel degelijk een heel dik verschil.

Ik denk wat Robert ook zo'n beetje aangeeft (?) is dat beide opties gewoon heel goed zijn. De ene reageert beter op een aangepaste filterbox met andere inlegfilter, de ander op een cold air intake.

Mee eens :thumb

is toch afhankelijk van de auto.

ik kan ook alleen zeggen wat ik er van vind en ervan merk.

en dat ben ik in dat filmpje, grappig, nooit geweten dat ik op internet stond.

hier had ik die flexibele slang van de colt air los gehaald, i.c.m. de remus middendemper vervanger en remus duplex klonk zo'n 8v best lekker hoor.

hier stond ik ook nog op de schroefset en oude velgen.

gelukkig volgend jaar weer laag vliegen:D mis het behoorlijk zo nu en dan.

ik kan niet echt vertellen of die dblias echt beter is. zoals gezegd, het is top spul, dus verschil zal er zijn.

heb alleen een reactie gehoord van iemand met een 2.0 16v 20xev

die merkte er weinig van.

succes met je keuze.

moet mezelf wel een beetje verdedigen, ik zat niet echt vol te gassen in dat filmpje, en de motor was warm (net 240km weg gereden toen die dag)

Heel raar, maar wat je zegt klopt. Verschilt per auto. Zelfs al is het type hetzelfde :???:

Enne.. Volgens mij was dat vol gas jonguh! Wat loop je op te scheppen!

:ass

Terug
Naar boven