• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De ontsteking klopt niet, wat is de reden?

Kadett-E

Post weinig
Hallo,

De ontsteking van zuiger 1 en 4 zijn niet het zelfde als die van 2 en 3, hoe komt dit? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze de zelfde regeling hebben?

Alvast bedankt.

motor?

en zuigers hebben geen ontsteking, alleen de bougies die geven een ontsteking aan je brandbare mengsel :thumbup

misschien bedoel je dat de 1 en 4 of de 2 en 3 betere verbranding hebben ivm de koolafzetting ?

Excuseer mij als ik niet duidelijk genoeg was. Ik zal me proberen te verduidelijken.

Dus, na een meting hebben we ondervonden dat zuiger 1 en 4 vroeger ontstoken wordt. Met andere woorden, voor dat die de B.D.P. (bovenste dode punt)bereikt, worden deze ontstoken. Deze scheelt met 4 à 5 (krukas)graden.

Ik hoop dat ik me heb kunnen verduidelijken.

Alvast bedankt.

Ja, misschien dat je wat bougiekabels hebt omgedraaid, want anders moeten ze toch allemaal te vroeg of te laat vonken, en niet alleen 2 van de 4 cylinders?

Ik denk niet dat daardoor 2 van de 4 cylinders niet op tijd vonken.. Als het nokje van de verdelerkap gewoon goed in het inkepingkje van het ontstekingshuis valt moet het goed zijn lijkt me..

ik volg dit nu een poosje, maar kun je niet beter de auto even naar een garage brengen ?

en er daar bij blijven zodat je wat leert ?, of bij iemand van het forum ?

Nou, ik probeer eerst hier wat bij te leren, als het mij hier niet lukt, ga ik naar de garage... Dat is toch de bedoeling van een (auto)forum?

Klopt:)

Ik denk dat als hij wat vuil zou zijn, dat ie dan te laat zou vonken, of slechte vonk.. Je kan natuurlijk voor de zekerheid ff nieuw verdelerkapje en rotortje erop zetten, dat is zo gebeurt en kost niet veel! Kan nooit kwaad..

En dus de volgorde van de bougiekabels ff checken!

Gr

De delco kap verandert, al de vier ontstekingen zijn juist het zelfde nu, maar er is wel iestjes te veel voorontsteking.

Maar de delco kap was echt wel aan een verandering toe zeg:o Ik kon op elke moment in pan vallen.

Moeizame starten tijdens een warme motor heb ik niet meer, dat is ook meteen verholpen! Maar de kabels zagen er echt niet uit... Ook best veranderen? Mogelijke gevolgen?

Alvast bedankt.

Heb je het rotortje ook vervangen, dus het rode ding op een asje die uit de ontsteking komt. Je ziet die rotor zitten als je de verdelerkap eraf haalt.. Moet je echt ook even vervangen, en als de bougiekabels er slecht uit zien, ja je kunt ze altijd even vervangen, kan geen kwaad in elk geval..

Maar voorontsteking, het zou ook kunnen dat je ontsteking een stukje verdraait is, en moet je met een stroboscoop aan de slag, en dan heel je ontstekingshuis kleine stukjes verdraaien totdat de strobo de goede waarde aangeeft.. Maar daar heb je dus apparatuur voor nodig!

Gr

Het rotortje was niet lang geleden nog vervangen geweest. Deze was kapot, waardoor de auto niet meer verder kon starten. Alle geluk dat de auto in mijn straat was.

Op het moment werkt eigenlijk alles goed... Dus ik ga even nog zo rijden.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Terug
Naar boven