• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Deuren vervangen vectra

D.J.R.

Post veel
Binnen kort wil ik de roest plekken aanpakken van drie deuren van mijn vectra.

Ik kan ze bewerken maar ben bang dat het na een jaar weer terug komt.

Daarom wil ik ze gaan vervangen.

Passen deuren van een sedan of hatsbach op een station of lul ik nu raar???

Dirkjan.

Voor zou misschien kunnen maar achter loopt de daklijn toch anders bij een sedan?

maar waarom vervangen. Roesten ze onder in de flesnaad soms met een kleine blaasjes naar buiten? Mij mij heb ik de flesnaad schoon gekrabd en goed droog gemaakt met een föhn. Beetje roest primer erop en in de hamerite in de kleur van de auto en daaroverheen 2 keer een blanke lak laag. Buitenkant de blaasje opgeschuurd roest primer en met een spuitbus bij gespoten en daar ook weer een blanke lak laag over. Ziet er na bijna 3 jaar nog steeds netjes uit.

Zo ook de deurvangers van de achterdeur gedaan alleen die heb ik in de hamerite gezet en blanke lak van een lak stift omdat ik geen spuitnevel op me bank wilde hebben.

Het ziet er nu zo uit dus ben ik bang als ik dit goed aanpakt dat het binnen 2 jaar terug komt.

Foto-YYZ7W6M4-G.jpg

Foto-WORADSFK-G.jpg

Foto-FDTHLNAQ-G.jpg

Dirkjan

Ik zou voor deze 2 plekjes geen andere deuren gaan kopen.

Je bent er iets later bij dan ik maar die 2de foto is goed te behandelen. De 1ste foto weet ik niet of die van binnen uitkomt of dat daar je lak gewoon weg was. Zoals ik het bij mij gedaan heb zou ik jouw ook adviseren en al zou het na 2 jaar terug komen, bijwerken is altijd sneller dan nieuwe deuren afhangen en opnieuw laten spuiten.

Terug
Naar boven