Eergisteren is mijn Corsa uit 1998 1.2i-16V ermee opgehouden en moest die met een sleepauto naar een garage worden afgevoerd. De diagnose van het sleepbedrijf zei dat het waarschijnlijk een gebroken distributieketting was. Vandaag heb ik met de monteur van het garagebedrijf even gekeken naar de auto. Hij heeft naar mijn mening nogal snel een conclusie getrokken. Hij heeft de startmotor laten draaien door te starten. Door de olievulopening kon je tijdens die startpoging zien dat de nokkenas ronddraaide, zij het niet erg snel. De conclusie van de monteur was ondanks het draaien van de nokkenas dat de distibutieketting de oorzaak was.
Mijn vraag aan het forum is: is deze snelle diagnose (niet kijken naar oliepeil, koelvloeistof e.d) voldoende om tot de door hem aangegeven conclusie te komen dat de motor kapot is en dat reparatie wel zo'n 750 euro zal kosten? En wat kan ik het beste doen?
Mijn vraag aan het forum is: is deze snelle diagnose (niet kijken naar oliepeil, koelvloeistof e.d) voldoende om tot de door hem aangegeven conclusie te komen dat de motor kapot is en dat reparatie wel zo'n 750 euro zal kosten? En wat kan ik het beste doen?