• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dichtmaken barsten en gaten in benzinetanken?

robert1701

Post weinig
Heeft iemand goede ervaringen met het koud herstellen van stalen benzinetanken? Waar je aan goed spul kan geraken?

Mijn oude Omega-A van '90 ruikt weeral eens naar benzine. Geen kapot darmpje zoals vorige keren, nu is het de bak zelf. Mijn andere Omega-A van '90 zijn dieselbak moet ook weer onderhanden genomen worden eer hij terug rijklaar is. Ik heb onder de vuiligheid, die bovenop de bak verzameld is over de jaren, een hoeveelheid ingeroeste gaten gevonden alsof het een zeef is. Een losse bak die ik nog liggen heb, daar is de aansluiting van de vuldarm gedeeltelijk van afgebroken. Nog werk aan de winkel dus.

De zijkant van deze dieselbak heb ik samen met mijn vader ooit dicht gekregen met hars.

Nu zou ik toch eerder iets willen proberen zoals een power epoxy 2-componentenlijm of zoiets.

Pattex heeft bvb.: Power Epoxy Super Mix Metal. (Dat heb ik hier liggen)

power-epoxy-metal-stage.png

Bison heeft bvb: Bison Kombi Metaal

8710439057897-t-500x333.png

Permatex heeft heuse reparatie kits, maar ik weet niet of die verkrijgbaar zijn in de Benelux.

09116.jpg
84334.jpg
09101.jpg

Is er ergens een online-shop die deze spullen verkoopt?

Terug
Naar boven