• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

digidash inbouwen

hanskadett

Post veel
heren kennis van mij heeft in mijn dett e(1.6s origineel)een digidash gebouwd.

ik had vroeger gewoon alles analoog ook een oliedruk meter dit werkte allemaal naar behoren.

nu het digidash er in zit blijft mijn oliedruk vol open staan.

ergens toch iets verkeerd aangesloten dus.

heeft iemand misschien een schema voor mij verder werkt wel alles naar behoren in het dash alleen de oliedruk niet.

hoor het graag van jullie

Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen van te voren had ik een losse oliedrukmeter en die deed het toen perfect

Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen

Deze zin is onbegrijpelijk. Wat bedoel je nou? Hoe kan dat 1.8gte blok nou in die ene sensor zitten?

Heb je de digitale drukmeter niet aan de aansluiting voor het rode lampje van geen druk gehangen? Of is dat het zelfde?

bij mij blijft ie ook altijd op vol staan

zo ook bij

me oude sedan

me corsa

me oude 16v

me cabrio

en me kadett V6

V6, cabrio , en me oude 16v was de bedrading en digi orgeneel

heb je een analoge oliedrukmeter in je auto? of bedoel je het lampje?

welke oliedruksensor heb je?

nou origineel is mijn dett een 1.6s

een maat van mij had toen de pech dat ze zijn dett d gte van achter totaal los gereden hebben.

ik heb toen zijn motorblok gekocht en bij mij er in gehangen.

op dit blok zat standaard zo een oliedruk sensor

ik had toen gewoon een analoge snelheidsmeter met een extra analoge oliedruk meter en ampere meter.

er is na een jaar of zo een digidash ingebouwd en vanaf dat moment staat de oliedruk voluit in het dash

dat rode olielampje gaat gewoon netjes uit als je hem start

heb zelfs nieuwe stekkers op de bekabeling gezet maar vergeet het maar.

heb voor de lol eens een oude oliedrukmeter analoog gepakt en die doet het.

ben bang dat ik achter het dash iets verkeerd heb aangesloten .

daarom wou ik graag weten of iemand mij kan vertellen welke kleur kabels van origineel naar de kleuren van de digitale dash moeten

Terug
Naar boven