• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

digidash kadett E --> corsa A

hallo ik heb een digidash van een kadett e met pulsegever gekregen

is er iemand die weet wat hier nog voor nodig is en hoe je het moet aansluiten ofzo

kweet dat het erin past maar dat is het dan ook :)

ik heb een corsa a joy met een C14SE erin

aub iemand die hier iets over weet of ooit heeft gedaan

alvast bedankt

niet alleen engelse.. er zijn hier (ook door mij) meerdere malen schema's gegeven met how 2.

maargoed dan nogmaals...

pulsgever kadet gsi, indien je dat wil hebben een oliedruk sensor, als het goed is het je er 1tje met enkele draad, en van gsi heeft er 2.

verder misschien handig om ff te weten waar de kleuren voor zijn.

je hebt ook 2 stekkers bij je digi dash....

aan de zwarte 'analoge' stekker zit:

zwart groen; rechter knipper

zwart wit; linker knipper

buin wit; handrem lampje

bruin: aarde

wit: groot licht lampje

wit geel: lichten lampje

zwart: aanhanger lampje ?

zwart; spanning

groen wit: onbekend: dit draadje zit er wel in maar wordt nergens vernoemd?!

vervolgens de witte data stekker:

2x zwart spanning

3x bruin aarde

2x grijs groen: dash verlichting?

blauw water temp

blauw rood km/u meter

blauw wit accu meter

blauw zwart benzine meter

groen toerenteller

blauw geel oliedruk meter

blauw groen oliedruk lampje

deze draden verbinden kleur op kleur en dan volgens mij moet je dan knipperlicht weghale bij je alarmlichtschakelaar, moet bij mijn kadet wel iig.

maargoed zo moet t wel lukken denk ik

niet alleen engelse.. er zijn hier (ook door mij) meerdere malen schema's gegeven met how 2.

maargoed dan nogmaals...

pulsgever kadet gsi, indien je dat wil hebben een oliedruk sensor, als het goed is het je er 1tje met enkele draad, en van gsi heeft er 2.

verder misschien handig om ff te weten waar de kleuren voor zijn.

je hebt ook 2 stekkers bij je digi dash....

aan de zwarte 'analoge' stekker zit:

zwart groen; rechter knipper

zwart wit; linker knipper

buin wit; handrem lampje

bruin: aarde

wit: groot licht lampje

wit geel: lichten lampje

zwart: aanhanger lampje ?

zwart; spanning

groen wit: onbekend: dit draadje zit er wel in maar wordt nergens vernoemd?!

vervolgens de witte data stekker:

2x zwart spanning

3x bruin aarde

2x grijs groen: dash verlichting?

blauw water temp

blauw rood km/u meter

blauw wit accu meter

blauw zwart benzine meter

groen toerenteller

blauw geel oliedruk meter

blauw groen oliedruk lampje

deze draden verbinden kleur op kleur en dan volgens mij moet je dan knipperlicht weghale bij je alarmlichtschakelaar, moet bij mijn kadet wel iig.

maargoed zo moet t wel lukken denk ik

oke hier ben ik al redelijk ver mee :) alvast bedankt weet er iemand ook het de benaming/kabels van de stekker van een corsa a3 achter aan de tellerbak

dan weet ik genoeg :)

oke hier ben ik al redelijk ver mee :) alvast bedankt weet er iemand ook het de benaming/kabels van de stekker van een corsa a3 achter aan de tellerbak

dan weet ik genoeg :)

geldt dit ook voor een A2? Of past daar het digidash helemaal niet zomaar in?

edit: ik bedoel fysiek in het gat zeg maar..

geldt dit ook voor een A2? Of past daar het digidash helemaal niet zomaar in?

edit: ik bedoel fysiek in het gat zeg maar..

A2 past ie idd niet mooi in , maar wel passend te krijgen met veel geduld en een dremel ;) ( ik heb het zelf ook geprobeerd , maar te weinig geduld en een a3 dash in mijn TR gezet . )

A3 past ie mooi in in ieder geval .

pulsgever heeft 3 draden , als ik me niet vergis bruin , zwart en blauw /rood .

bruin is massa en kan je onder de motorkap vast zetten op een massapunt . Ik heb een tweelingdraad zwart en rood van mijn pulsgever naar mijn digidash getrokken zodat ik een verzamelde gestuurde plus en de pulsdraad had ;)

voor de rest is het kleur bekennen van de draden aan je orginele stekker in je draadboom en de stekkers van de digidash .

Joy heeft al toerenteller dus voor de digidash kun je gewoon de groene draad pakken die al aangesloten zit .

( nog geen toerenteller ?? in je draadboom zit de groene draad voorbereid ;) groene draad zit dubbel in je draadboom getaped ongeveer 15 cm voor de stekker . bij de bobine zit hij net zo in de draadboom getaped )

Is in principe dus niet veel werk , goed kijken en nadenken en dan krijg je hem wel aangesloten ;)

A2 past ie idd niet mooi in , maar wel passend te krijgen met veel geduld en een dremel ;) ( ik heb het zelf ook geprobeerd , maar te weinig geduld en een a3 dash in mijn TR gezet . )

A3 past ie mooi in in ieder geval .

pulsgever heeft 3 draden , als ik me niet vergis bruin , zwart en blauw /rood .

bruin is massa en kan je onder de motorkap vast zetten op een massapunt . Ik heb een tweelingdraad zwart en rood van mijn pulsgever naar mijn digidash getrokken zodat ik een verzamelde gestuurde plus en de pulsdraad had ;)

voor de rest is het kleur bekennen van de draden aan je orginele stekker in je draadboom en de stekkers van de digidash .

Joy heeft al toerenteller dus voor de digidash kun je gewoon de groene draad pakken die al aangesloten zit .

( nog geen toerenteller ?? in je draadboom zit de groene draad voorbereid ;) groene draad zit dubbel in je draadboom getaped ongeveer 15 cm voor de stekker . bij de bobine zit hij net zo in de draadboom getaped )

Is in principe dus niet veel werk , goed kijken en nadenken en dan krijg je hem wel aangesloten ;)

Terug
Naar boven