• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dimlicht en grootlicht doen vreemd.

gose91

Post weinig
Sinds krap een week heb ik in mijn Astra uit 95 sonar angel eyes zitten. Het is een tweedehands setje, dus ik heb alles losjes gemonteerd wat bedrading betreft om ze een beetje aan te kijken. Als de lampen naar tevredenheid blijven werken, is het de bedoeling om de bedrading opnieuw en dan goed vast te zetten. Op het moment zijn beide stadslichten en het linker dim- en grootlicht met kroonsteentjes vastgezet op de bedrading van de auto. De rechter koplamp zit maakt nog gebruik van de originele H4 stekker. De bekabeling ligt met de kroonstenen nu niet geheel netjes aangesloten. Op termijn komen hier ronde kabelschoenen voor in de plaats. Wel heb ik elk kroonsteentje goed vastgezet, elk draadje voldoende vlees voor contact gegeven en alles minstens drie keer nagelopen.

Nu wil het wel eens gebeuren dat wanneer ik het dimlicht (!) van de auto aanzet, de lampen als volgt gaan branden:

Links: dimlicht voluit, grootlicht half

Rechts: beiden halve kracht.

De grootlichthendel staat in deze situatie dus uit, maar er gaan wel grootlichtlampen branden. Op het moment dat ik de grootlichthendel een tikje geef of soms zelfs na maar een paar seconden wachten, branden de lampen zoals zou moeten en schieten ook niet meer terug in de foute stand.

Vooral dat groot en dimlicht tegelijk gaan branden, vind ik een beetje een vaag verhaal.

Is het zodanig branden van de lampen een voorgeprogrammeerde manier van een computer/schakelaar om aan te geven dat er iets niet goed zit? Ben ik iets bijna of volledig aan het overbelasten door toch een foute aansluiting? Of zijn jullie van mening dat het puur is toe te schrijven is aan het gebruik van kroonsteentjes?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Terug
Naar boven