• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem eerder vervangen dan voorgeschreven moment?

koenelsenaar

Post veel
Bij mijn Astra moet de driem etc elke 60.000 km vernieuwd worden. Dit is echter het maximum dat zo' n riem meegaat, en hij staat dan ook gepland rond de 55.000 km. Is nog eerder raadzaam? Ik heb nu 41000 km met deze riem gereden sinds januari vorig jaar.

veel eerder lijkt mij beetje overbodig. gewoon bij de 60.000km of 4 jaar doen. Heb ooit eens een Calibra v6 gekocht waarvan de distributie riem geknapt was. Riem had er 110.000km op gezeten ipv 60.000km.

Ik zou het niet veel eerder gaan doen als nodig.

veel eerder lijkt mij beetje overbodig. gewoon bij de 60.000km of 4 jaar doen. Heb ooit eens een Calibra v6 gekocht waarvan de distributie riem geknapt was. Riem had er 110.000km op gezeten ipv 60.000km.

Ik zou het niet veel eerder gaan doen als nodig.

Ik denk dat bij de gegeven indicatie van 60000 km of 4 jaar wel rekening is gehouden met een ruime veiligheidsmarge. Gewoon rond de 60000 km/4 jaar vervangen.

Ik denk dat bij de gegeven indicatie van 60000 km of 4 jaar wel rekening is gehouden met een ruime veiligheidsmarge. Gewoon rond de 60000 km/4 jaar vervangen.

eer zal indd. zoals Joop1970 al zegt een ruime veiligheidsmarge zitten op zo'n riem.

55.000 lijkt me een goede optie

eer zal indd. zoals Joop1970 al zegt een ruime veiligheidsmarge zitten op zo'n riem.

55.000 lijkt me een goede optie

Terug
Naar boven