• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem erg snel stuk (?)

heb ook al 2 keer een versterkte distributieriem gehad. en 2 keer dat i terug slap stond na enkele runs. terug 1 van Gates gemonteerd zoals vroeger. en van de eerste keer goed...en blijft gespannen

vreemd heb denk ik +- 50 riemen van een c20xe vervangen, en hou eigenlijk altijd de rand van de gelijderol naar buiten, nog nooit probs mee gehad...

heb nu bijna mn let klaar, maar zal de rol nu s n x omdraaien

verder nog nooit gehad dat de riem na zo weining km's weer slap hing, heb wel n x een motor gehad waarbij die slap hing,alleen die draaide een klein stukje tegen de draairichting in waardoor die slap ging hangen

Volgens mij maakt de richting van die rol vrijwel geen reet uit. Er zijn talloze discussies over en mensen die al jaren rijden met die rol op manier 1 of 2... kan denk ik niet veel kwaad hoe om je hem ook hebt...

ik heb hetzelfde gehad. Motor kapot gelopen. Terplekke de kap eraf gehaald en zag dat de riem niet gespannen stond.

Weg laten slepen door de anwb en blok naar Hennie gebracht. Hennie had het blok gelijk onderzocht en al snel bleek dat het veertje tussen de snaar en de polie was gekomen waardoor er een stuk of 8 tanden van de riem eraf waren.

gevolg 8 kromme kleppen en alle geleiders in hele kleine stukjes. Verder viel de schade gelukkig mee. Helaas wist ik niet van dit veertje anders had ik deze gelijk verwijderd.

origineel gepost door youri_corsa_gsi

Neem aan dat je ook opnieuw heb laten afstellen met de nieuwe zuigers enzo. Hoeveel vermogens winst heb je als ik vragen mag?

Nee, heb ik niet. Aan de hele setup is niets veranderd, er zijn alleen andere zuigers in gekomen, dus aan de mengverhouding zou niet echt wat veranderd moeten zijn. De compressie is wellicht iets hoger, maar pingelen doet ie niet, dus....

Hij trekt misschien nu iets harder onderin (compressie), maar hij loopt wat minder enthousiast door boven de 7.200. Ik heb het idee dat ie met standaard platte zuigers en standaard nokkenas zelfs wat meer toeren wil maken. Anders gezegd: Hij heeft nu (met standaard nokkenassen) eerder last van de uitsparingen in de verhoogde zuigerkop. Nadelig voor de spoeling. Het voordeel van deze zuigers komt er denk ik pas uit op het moment dat je ook nokkenassen toepast met zo'n grote kleplift dat je uitsparingen nodig hebt.

Groeten,

Rik

Ok zolang die maar niet pingelt is het goed. Die van mij pingelde onderin nogal snel, dus als ik ook maar iets aan de compressie verander moet ik gelijk afstellen.

Maar goed is goed! Nu nog eens een paar goeie nokkenassen erin dan word het nog leuker ;)

Terug
Naar boven