• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem x25xe vectra b, is het zelf te doen?

sander2.5v6

Post vaak
Hallo,

Ik heb nog nooit een distributieriem zelf vervangen, mijn nachtmerrie is dat ik de timing verkloot.

Is het rendabel om het zelf te vervangen bij de vectra b?

Bespaar je er iets mee? En is het ook voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft te doen?

Weet iemand nog een how to ergens?

Groetjes,

Sander

4 nokkenassen 3 stelbare wielen, het is wel een flinke klus, als je er niet handig mee bent is het wel makkelijk om er iemand met Kunde bij te hebben!!!

zowiezo is het wel makkelijk om een setje extra handen te hebben..

Het is opzich wel te doen, maar STEL hem echt GOED af!!

Willem

Hmm ja daar zit ik ook mee, ik heb kennissen met een garagebedrijf (merkloos, wel BOVAG) hier in het dorp. Ik weet dat ze altijd super voorzichtig met mijn auto zijn en alles zorgvuldig doen wat ik vraag.

Ik weet alleen niet of ze kaas hebben gegeten van de V6! Zo lullig om te vragen of ze distributieriem goed kunnen vervangen :ass !

Bij een VOD zou het wel moeten lukken toch?

Groetjes

Klein voorbeeld:

Mijn eigenste vectra, partikulier gekocht, altijd bij de dealer in onderhoud geweest...

Laatste riem vervangen bij Autopalace Doetinchem:

> Krukas Exact op merkteken: Ja

> Spanning van de riem: Juist

> Afstelling Nokkenassen Bank 1: halve tand te Vroeg

> Afstelling Nokkenassen Bank 2: halve tand te Laat.

Dat is wat ik van de OPEL dealer kan melden....

willem

Weet niet waar Ossendrecht ligt, maar misschien dat Willem en Carlo het voor je kunnen doen, tegen een vergoeding ;)

Ze hebben het bij mijn V6 ook gedaan :thumb

Opel-chirurg zelfs! Maar het is niet zo netjes om Wim daar zo maar mee lastig te vallen :angel .

En ik moet nog 15.000 km voordat die vervangen moet worden dus ik heb nog een half jaartje ofzo :thumb

Je mag me er gewoon mee lastig vallen hoor...

Dan hebben al Velen voor je gedaan, en er volgen er nog steeds meer...

Willem

Terug
Naar boven