• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem z20lel

DaanH

Post weinig
Distributie z20lel

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe vaak (om de hoeveel km.) de distributie riem vervangen moet worden van een Z20LEL motor?

Ik heb vandaag even op mijn lijstje gekeken (die komt van de Opel importeur) en daar staat op dat hij 120.000km. of 8 jaar mee zal moeten kunnen gaan...

Ik vind het erg lang maar ik neem aan dat Opel zelf de juiste info geeft.

sommige opel dealers raden 90.000km, en heb ook 60.000 km gehoord. 120.000 km heeft bij mij geen ene opel dealer gezegd.

heb de mijne ook bij 60.000 km laten doen

mvgr

Marcel

Ik vind het ook erg lang maar Opel geeft het zelf aan... terwijl mijn Z20LET om de 60.000km/4jaar moet

De Z16XEP mag zelfs 150.000/10jaar.

Opel veranderd de intervallen nogal eens als blijkt dat ze eerder knappen of verlengt ze als het goed gaat...

Ik zal het voor mezelf wel om de 60.000/4jaar doen maar ik werk bij de Opel dus kost het mij niet zoveel...

Hey

Van me let 120.000 km of 8 jaar wat er eerder aankomt zeg maar mijnes is dit jaar vervangen omdat ie 8 jaar was geworden.

Bij de opeldealer in purmerend

Greetz

Terug
Naar boven