• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distrubutieriem interval Z1.7DTR 2008

Zal me eerst ff voorstellen ,ben Danny en eigenaar van me derde Astra .

Heb hiervoor met veel plezier in twee G Dti meer dan 450000 km gereden en was tijd voor een nieuwe.

Heb een Astra H 1.7cdti gekocht en vroeg me af wanneer de distrubutieriem vervangen moet worden.

Ik heb dit bij drie Opel dealers nagevraagd en kreeg drie verschillende antwoorden.

1ste : gaf aan bij 120000 km

2de : gaf aan bij 150000 km

3de : gaf aan bij 90000 km

Uit mijn service boekje kan ik ook niet echt wijs worden , dus denk gooi dit is op het forum.

Het betreft een Astra uit 2008 met motor Z1.7DTR 125 pk (1.7cdti)

Ik hoop dat iemand dit weet en mij dit zou willen mededelen .

Alvast bedankt,

Danny

Vernieuw de distributieriem(en) (elke 150.000 km/120 maanden) De vervangingstermijnen van de distributieriem kunnen gewijzigd worden en verschillen per regio.

Luuk

Ik kan dus met een gerust hart doorrijden tot de 150000 km en dan de distributie laten vervangen.

En zou je mij kunnen vertellen waar jij deze info vandaan hebt , aangezien ik verschillende antwoorden kreeg bij de Opel dealers.

Alvast bedankt,

Danny

Ik zit nog op school voor een opleiding bedrijfs auto's technicus en daarvoor heb ik een licentie op workshopdata en dan kijk ik gewoon bij jou motor type en komt dit naar voren.

Luuk

kun je ook even kijken voor een Z14XEP motor? heeft ketting, waneer moet je daar de waterpomp enz vervangen

Terug
Naar boven