corsa14slow
Post weinig
hallo,
Ik had weer even tijd om verder te gaan met de motor.
ik heb diverse problemen met de motor:
- slecht stationair, Bij koude motor regelmatig in kakken en uitvallen, bij Warme motor +/- 400 toeren verschil (heb geen toerenteller)
- na ontsteking verstellen minder vermogen (haalt de 160km niet meer en trekt traag op) -> weer terug geplaatst.
- ratel in motor (pingel???) met de verandering van ontsteking verplaats het geluid zich (tussen de 30/60km - 125/140km)
- na 5 maanden de donor ecu er in te hebben zitten gaat nu het MM lampje weer branden met de foutcode 35 -> stappenmotor
alleen deze is al nieuw... of moet ik even kijken naar de hallgever in de verdeler??? (toerental)
- met uitlezen komt ook foutcode 55 (ecu)
Hoewel soms loopt de motor echt helemaal PERFECT stationair en is er niks aan te merken.
dit verdenk ik:
ECU
Stappenmotor (?)
injector
Hallgever
Kopaking en spruitstuk pakking en voetpakking lekken niet.
al gedaan:
- ECU
- Stappenmotor
- tempsensor
- al div keren uitgelezen
MVG,
Ik had weer even tijd om verder te gaan met de motor.
ik heb diverse problemen met de motor:
- slecht stationair, Bij koude motor regelmatig in kakken en uitvallen, bij Warme motor +/- 400 toeren verschil (heb geen toerenteller)
- na ontsteking verstellen minder vermogen (haalt de 160km niet meer en trekt traag op) -> weer terug geplaatst.
- ratel in motor (pingel???) met de verandering van ontsteking verplaats het geluid zich (tussen de 30/60km - 125/140km)
- na 5 maanden de donor ecu er in te hebben zitten gaat nu het MM lampje weer branden met de foutcode 35 -> stappenmotor
alleen deze is al nieuw... of moet ik even kijken naar de hallgever in de verdeler??? (toerental)
- met uitlezen komt ook foutcode 55 (ecu)
Hoewel soms loopt de motor echt helemaal PERFECT stationair en is er niks aan te merken.
dit verdenk ik:
ECU
Stappenmotor (?)
injector
Hallgever
Kopaking en spruitstuk pakking en voetpakking lekken niet.
al gedaan:
- ECU
- Stappenmotor
- tempsensor
- al div keren uitgelezen
MVG,