• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

DIY Bi-Xenon projectors Corsa B

Sjors-V6

Post weleens wat
Wellicht leuk en interessant voor andere Corsa rijders, lees ook wel eens topic's van xenon inbouwen welke koplamp is geschikt enz.. hier zoals ik het uitgevoerd heb.

Ik heb er zelf ook een Corsa bij, dayly drive en tevens rij ik daar de winter mee door (om mijn overige Opel's de viezigheid te besparen) ben echter wel zuinig op de Corsa ! goed onderhoud, wekelijks fkes wassen (ook in de winter) kan op de zaak binnen lekker warm :thumb

Anyway, ik rij er dus veelal mee in het donker, 's ochtends in het donker naar 't werk en einde dag weer naar huis met donker, goed licht is voor mij een verreisde, de OEM koplampen voldoen naar mijn mening niet, met droog weer is het prima, maar zéker als het wegdek nat is zie ik bekant niks meer, ik wilde dus ook xenon narusten, ben echter een behoorlijke originaliteits-freak :angel en wilde dus een zo origineel mogelijk uitziende koplamp mét lens ! ik heb echt het hele internet afgestruind en op beurzen enz.. er is ZAT te vinden ! maar niks van een een gewone koplamp met helder glas en een lens (zoals je origineel wel af fabriek voor de Corsa C had) xenon in een Halogeen koplamp was een no go voor mij evenals die koplampen met LED's en angel eye's enz.. dat zijn zaken voor VAG en BMW.. maar niet voor in mijn Corsa'tje.. we hebben vanuit ons eigen forum van het opel omega portal NL eens en powerbuy georganiseerd van Bi-Xenon lenzen voor onze Omega's (deze zijn indien af MY98' voorzien van lenskoplampen) inmiddels ook weer een verouderde lens.. op deze manier kon je de OEM lens vervangen voor een nieuwe lens welke véél beter is en tevens een solenoïde heeft voor de grootlicht functie (Bi-Xenon)

FX-R%203.0-1%20(2)l.jpg

Ik heb toen ook een set mee besteld, mijn idee was in een aftermarket gewone heldere koplamp (met echt glas) deze lens in te bouwen, en daarna af te werken met een toen nog nader te bedenken constructie, na vele avonden werd dit het toch niet.. ik ben met de jongens van dat bedrijf gaan mailen, we kwamen tot een oplossing, de Morimoto Mini D2S KLIKKERDEKLIK Je kunt overigens deze set ook krijgen als H1, zo kan je ervoor kiezen deze met een Hallo Géén licht bron aan te sluiten, of een aftermarket xenon set geschikt voor H1 fittingen, maar ik wilde het zo origineel houden, en heb de D2S besteld en er zelf 2 wel bekende Hella starters voor gebruikt, deze komen van een Omega, maar zijn bij vele autofabrikanten gebruikt, mercedes, BMW enz..

Voor deze set kun je ook shrouds verkrijgen, dit zijn de ringen/kappen om het geheel netjes af te werken ;) klik maar bij google > afbeeldingen in: retrofit shrouds

Op deze manier kon ik xenon in de Corsa realiseren zonder al die ongein die ik niet wilde, met een lichtopbrengst van heb-ik-jou-daar !! :shock: naast een Insignia met origineel Xenon, of een BMW F10 met origineel Xenon gaf dit nauwelijks minder licht ! buiten dat ik natuurlijk geen AFL heb was het nagenoeg hetzelfde :afro

Met grootlicht geven trekt deze projector een solenoïde(klepje) omlaag waardoor je grootlicht krijgt, je moet dus even een aanpassing in de elektronica maken, ik had dit gedaan met een diode die ervoor zorgt dat je grootlicht blijft branden als je deze vast zet (bij slecht zicht en geen tegenliggers/polder wegen enz..) en om ervoor te zorgen dat hij ook de starters aanstuur op het moment dat je seint maar zonder dat je dimlicht aan staat, toen ik dit nog niet had aangepast stuur hij alleen de solenoïde aan (je hoort dus alleen klik/klak) maar er gebeurde verder niets.

Dit was mijn basis, een gewone heldere H4 koplamp:

2i04z79.jpg

Morimoto Mini D2S Bi-Xenon projector ingebouwd:

oppmc1.jpg

achterkant met de Xenon brander erin:

2edyrr7.jpg

rubberen dop aangepast zodat deze er netjes overheen valt en de lamp waterdicht afsluit:

2pqne9u.jpg

Xenon starter aangepast, zodat deze zonder knutselen en te knippen in mijn originele stekkers/bedrading op mijn bestaande H4 stekker kan aansluiten

wtsu2r.jpg

Klaar voor inbouw ! dat ronde afsluit rubber heeft geen functie bij de Corsa, sluit normaal aan op de Omega koplamp, maar heb deze lekker laten zitten, had er geen last van.

i6m5b5.jpg

fkes aansluiten (Plug & Play king: )

r76r7m.jpg

Koplamp aftelapparaat ervoor, afgesteld en klaar was het ! een van mijn beste mod's ooit :thumb

helaas werd mijn Corsa niet zo heel lang daarna total los gereden... :cry

20sdagj.jpg

2sbl7q9.jpg

Dus zo'n goede eindresultaat foto heb ik helaas niet.. nog wel een in Progress foto (koplamp bestuurders kant was klaar)

ea367t.jpg

35bw5d0.jpg

Groetkes,

Sjors

Terug
Naar boven