• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dof en vervuild plastic weer tot leven wekken?

InjectTheVenom

Woont hier bijna
Zie laatste post in dit topic:

viewtopic.php?f=29&t=164446

Hoe krijg je dit opnieuw tot leven gewekt zodat het weer ZGAN felwit is?

Grote vraag is waardoor die doppen niet meer wit zijn.

Is het inderdaad vervuiling en zo ja waarvan of is het gewoon verkleuring ?

Er staat me heel vaag iets bij van dat er een middeltje moet bestaan om de verkleuring door leeftijd op te heffen en het plastic te reinigen, weet niet meer of het Dasty was of iets anders :hmmz

Overspuiten gaat hem niet worden dan kan ik net zo goed gewoon een nieuwe bestellen. De showroom plaat heeft hier ook een beetje last van, heb toch echt ooit eens iemand aan zien tonen dat de ouderdomsvergeling te verhelpen valt compleet met uitleg van hoe en waarom.

Ik gebruik bumperspray van action kost 1.95 en dat blijft lang mooi zwart ook in de regenbuien.

Gebruik het ook op de banden.

Kan iemand een goede plastic polish aanbevelen? Met een beetje mazzel zit daar iets in wat de UV verkleuring er uit gepolijst krijgt.

Ik heb hele goede ervaring met Vista van Concept, je brengt een soort van laklaagje over het kunstof heen en het voedt de kunstoffen. Voor die B-Corsatjes met die kustof wat zo enorm verweerd word er best weer netjes van..

Leoparts in Almelo levert Concept Car Cleaning producten.

http://www.conceptcleaning.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfde vraag maar dan voor het doorzichtige plastic van een tellerklok? Heb ooit eens een melkachtig goedje gehad wat verbluffende resultaten gaf maar daar heb ik nooit een naam van geweten. Wil gewoon de weinige oppervlakkige leeftijdskrasjes er uit hebben om hem er 100% netjes uit te laten zien.

Is het gelukt met Vista?

Met Vista zou je ook het doorzichtige plastic moeten kunnen doen, ik zou het wel eerst op een ander stukje proberen.

Ik heb mijn bestelling daar nooit ontvangen omdat er geen rekeninggegevens bij de factuur stonden en mijn vraag daarnaar nooit beantwoord is..

Vreemd, André komt bijna wekelijks bij mij. Zal hem toch eens vragen waarom dat niet gelukt is. Als wat in de buurt zou wonen ( doe je niet ) dan kon je zo wat van mij krijgen..

Gister een ander goedje gevonden dat ze er voor 95-99% uit gehaald heeft waardoor de inmiddels gemonteerde tellerbak flink gaan glimmen is :wors

Terug
Naar boven