• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Draagarm vervangen

Beste mensen,

Laatste tijd wat last van gebonk linksvoor over hobbels en wat geknak als ik het stuur draai bij inparkeren. Ook lijkt m'n auto behoorlijk gevoelig te zijn voor zijwind. Ik vermoed dat de fuseekogel aan vervanging toe is. Morgen de auto even op de krik en het even checken.

Het lijkt me dan makkelijker om de hele draagarm te vervangen (die zijn ook voor 5 tientjes online te bestellen).

Is dit goed te doen met de auto op de krik? Kan ik me nog voorbereiden op moeilijkheden?

Bedankt! :thumb

Als blijkt dat de draagarm stuk is dan niet op de krik maar op blokken.

Je zal niet de eerste zijn die onder een auto vast zit.

Zijn er merken draagarmen aan te raden? Ik ga de boel binnenkort ook vervangen ivm nieuwe fusees voor de remupgrade en krakende rubbers en zou graag gelijk of betere kwaliteit ivm orgineel.. mvg

Ik denk dat het probleem wat je omschrijft eerder te wijten is aan versleten schokdempers of stabilisator stangen. Zeker als het een bonkend geluid geeft.

Haasje: dat geeft het naast het kraken ook regelmatig ja.

Misiu: bij in veren hoor je het ook naast het wiel

Baas J.: Heb je er toevallig ook 2 en is hij nieuw?

Nee 3 tientjes voor een nieuwe originele is wat weinig he king: . Het is een goede gebruikte. Geen speling of wat ook. Ik heb alleen bestuurderskant.

Ik denk dat ik voor lemforder draagarmen ga. Ik lees er veel positiefs over en hoop dat deze beter zijn dan de orginele en daarmee ook van het gekraak bij koud weer af ben.

Terug
Naar boven