• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

DRINGEND Geluid bij gas geven

benoben

Post weinig
Aangezien ik overmorgen met de auto op vakantie vertrek, is dit redelijk dringend. Sinds vandaag merk ik dat er een hoog geluid is wanneer mijn motor draait. Ik kan niet vinden waar het vandaan komt wanneer ik boven mijn motor hang. Het valt harder op als ik gas geef, dan komt de toon duidelijk naar boven. Het is niet het typische geluid van een riem zullen we zeggen die doorslipt.

Het is moeilijk om het geluid te omschrijven. Fluiten zou ik het niet noemen, maar eerder een hoog geluid (precies een spook dat boe doet in een film :afro )

De wagen zelf rijdt goed en er zijn geen storingslampjes aan.

Het gaat om een Opel Astra G 1.7 cdti uit 2003

Weet iemand wat dit kan zijn? :swear typisch dat dit er is wanneer een mens bijna op vakantie gaat...

origineel gepost door red-bull

begint je dynamo te loeien,gieren ??

heb het laatst ook gehad met zo'n zelfde geluid.

mvrg Rob

goh ik ben nogal een leek wanneer we in detail gaan, maar ik hoor niets van voor bij de dynamo volgens mij. Ik kan echt niet plaatsen waar het vandaan komt. Enkel binnenin is het goed te horen.

Het geluid wordt inderdaad duidelijker hoorbaar wanneer ik meer gas geef. Het lijkt wel dat vanaf een bepaald toerental het geluid minder is, maar dat is waarschijnlijk doordat de motor dan gewoon meer lawaai maakt.

Maar ik hou het op ja, het geluid wordt harder. :angel

Mocht het een lager of spanrol zijn, hoe gevaarlijk is het dan om er met te rijden? :mad:

de garage is nu niet zo ver... Ben blij dat ik nog garantie heb :swear

Vandaag brandt ineens het lampje van de accu + de stuurbekrachtiging is weg... Dus de Alternator heeft hoogstwaarschijnlijk zijn geest gegeven :thumbdown Ben ik blij dat ik nog garantie heb:hmmz

origineel gepost door red-bull

dus toch de dynamo :P

mvrg Rob

inderdaad helemaal juist king: Maandag gaan ze het maken..Hopelijk is de miserie niet begonnen en is het niet het 1ne na het andere :puke

Terug
Naar boven