• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan?

Heey pascal heb dus pcies dezelfde set alleen al 2x om zeep geholpen ,de eerste plaat al na een paar km.

De set mag maar 350nm hebben , voor mij geen sachs meer .. koppeling slipte zeker niet maar dat hart van die platen heb ik gewn vertrouwen meer in.

Hopelijk is de helix plaat mu ook zon beetje klaar nog niks over gehoord.

Nu weer een ander probleempje: wil dus nieuwe vliegwielboutem gebruikem en besteld bij de dealer.

Ik had zelf torxbouten met volledig draad erop en is een m10x1,25 10

8 kwaliteit.. 25mm lang ongeveer en wat krijg ik mee een rare zeskant bout met een lage kop van net 3mmen de bouten zijn 2 x zo lang..

In de pc gekeken en er word korte torx afgebeeld.. krijg veel grotere bouten die miet passen. Dealer wou ze niet terugnemen in eerste instantie en wou tegen korting andere bouten bestellen a 18e voor 8stuks maar konden ook niet retour eventueel.. bellem naar russelheim voor de boutlemgte willen ze niet wat een kutservice van Gm zeg!

Na wat discussie me geld toch terug gekregen , maar op de gok nieuwe bouten bestellen willen ze niet.

Gister dus stad en land afgeweest voor 10

8 bouten, hier zijn ze nergens zomaar te krijgen..

Welk soort bouten horen er nu in het vliegwiel van een x30xe? Ik heb er korte torx inzitten.

Nog iemand die wen webwinkel weet voor dit soort bouten? Zal het komen door het licjtee vliegwiel dat deze dunner is?

Als de plaat er is kan ik nog niks zonder nieuwe bouten. De automaterialenzaak kan er niet aan komen.

Heb trouwens geen aanbouwdelen van een x25 erop gewoon de koppen van een x30 zover ik weet.

Groetjes ray

Je hebt uiteraard wel aanbouwdelen van een 2.5 erop.

Daarmee wordt bedoeld de carterpan, inlaat ecu kabelboom enz.

Enige van 3.0 wat gebruikt wordt is onderblok en koppen.

Maar ben je zo bang dan dat je drukgroep boutjes slecht zijn?

ik gebruik zelf niet de sachs plaat.

druk groep is wel sterk.

DutchPowerTrading heeft naar mijn idee wel redelijk normale prijzen voor hier in Nederland.

Soms loont het om zelf contacten te hebben bij de fabrikanten of distri's.

Ik gebruik zelf een OMP starre plaat.

En deze krijgt gewoon 440nm op zijn donder.

is wel op het randje aan het worden.

Helix is erg mooi spul.

Ben erg tevreden over de producten die ik tot nu toe mocht ontvangen van ze.

Vliegwiel, koppelingssets, koppelingsplaten etc :)

Nette prijs, en sterk spul :thumb

Terug
Naar boven