• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dubbele uitlaat..!!!!!!!!!

volkanE

Post weinig
Hallo, Ben Volkan en rij een astra g uit 2002.

Nu zat ik ff op internet te surfen, en bedacht me opeens dat ik dubbele uitlaatpijp wil onder mijn astra links en rechts.

Nou is mijn vraag waar ken ik zoiets laten maken, en hoeveel gaat het me kosten.

Of heb je zulke uitlaten al kant en klaar op internet..?

Ik heb mijn uitlaat L+R op maat laten maken bij DHZ twente (heeft hier een rubriek op het forum) dan kun je hem helemaal naar wens maken met jou geluid, jou eindstukken, RVS of gewoon staal

Nokia-N96-joost999.jpg

maar wat je moet weten is:

Prijs is sterk afhankelijk van of je een kant en klaar systeem wilt hebben of op maat wilt laten maken

vanaf de kat of echt alleen het laatste stukje

wil je RVS of staal

Welke eindstukken wil je (mijn 2 eindstukken waren al 119 euro bij elkaar, blackchrome)

etc.

Ik heb mijn uitlaat L+R op maat laten maken bij DHZ twente (heeft hier een rubriek op het forum) dan kun je hem helemaal naar wens maken met jou geluid, jou eindstukken, RVS of gewoon staal

Nokia-N96-joost999.jpg

maar wat je moet weten is:

Prijs is sterk afhankelijk van of je een kant en klaar systeem wilt hebben of op maat wilt laten maken

vanaf de kat of echt alleen het laatste stukje

wil je RVS of staal

Welke eindstukken wil je (mijn 2 eindstukken waren al 119 euro bij elkaar, blackchrome)

etc.

Ik wil eigenlijk echt alleen het laatste stukje, dan kan ik net zo goed zelf rvs halen rechte pijp trekken naar de andere kant en lassen op de demper..?

of is dat weer apk afkeur..?

Ik wil eigenlijk echt alleen het laatste stukje, dan kan ik net zo goed zelf rvs halen rechte pijp trekken naar de andere kant en lassen op de demper..?

of is dat weer apk afkeur..?

APK zegt maar 1 ding, het moet tot het eind gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd zijn dacht ik

dus je kan het ook zelf maken, maar vergeet niet dat het makkelijker lijkt dan het is, je moet gewoon goed alles in elkaar zetten en schuiven, dan met puntjes dichtlassen, dan nog kijken of alles er nog recht onder hangt. Ook de ruimtes links en rechts en dan rondom dichtlassen.

Ook een extra ophangpunt maken zodat alles er goed onder hangt

en volgens mij kun je RVS niet zo 'even' lassen, maar dat kan iemand die daar meer ervaring mee heeft wel zeggen

APK zegt maar 1 ding, het moet tot het eind gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd zijn dacht ik

dus je kan het ook zelf maken, maar vergeet niet dat het makkelijker lijkt dan het is, je moet gewoon goed alles in elkaar zetten en schuiven, dan met puntjes dichtlassen, dan nog kijken of alles er nog recht onder hangt. Ook de ruimtes links en rechts en dan rondom dichtlassen.

en volgens mij kun je RVS niet zo 'even' lassen, maar dat kan iemand die daar meer ervaring mee heeft wel zeggen

[rquote=1869102&tid=142674&author=AsconaC20NE]APK zegt maar 1 ding, het moet tot het eind gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd zijn dacht ik

en volgens mij kun je RVS niet zo 'even' lassen, maar dat kan iemand die daar meer ervaring mee heeft wel zeggen[/rquote]

RVS is best goed te lassen als je maar de juiste las materialen gebruikt CS heeft ander toevog materiaal dan SS.

Laat je hierover goed informeren.

[rquote=1869102&tid=142674&author=AsconaC20NE]APK zegt maar 1 ding, het moet tot het eind gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd zijn dacht ik

en volgens mij kun je RVS niet zo 'even' lassen, maar dat kan iemand die daar meer ervaring mee heeft wel zeggen[/rquote]

RVS is best goed te lassen als je maar de juiste las materialen gebruikt CS heeft ander toevog materiaal dan SS.

Laat je hierover goed informeren.

Terug
Naar boven