• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dynamo astra g z2.2se

stutje

Post weinig
Hallo

Mijn accu lampje ging branden tijdens het rijden, en blijft nog steeds branden.

Stuurbekrachtiging werkt ook niet meer.

Heb gecontroleerd of die bij laden, maar met meten kwam ik niet hoger dan 12,3 ook met 5000 toeren maakte niet of nauwlijks verschil.

Alle gebruikers aan, zoals lampen radio, ventilator, ruitewissers, maakte allemaal niks uit.

Accu is goed, nog geen half jaar oud.

Riem zit nog op de dynamo, dus die draait, maar is defect dus naar mijn idee.

Iemand een adres waar ik deze kan laten reviseren, of om kan ruilen voor een gereviseerde?

Verder, is het behoorlijk krap zag ik bij de astra. Mijn garage monteur vond het allemaal maar vol gepropt... Is het een klusje wat je zelf op een zaterdag kan doen?

Ik heb niet erg veel ervaring met auto sleutelen, maar condensor vervangen(vullen niet), en uitlaat demper vervangen, trekhaak monteren etc kan ik zelf ook wel.

Maar bij een dynamo, moet ik daarbij nog ergens opletten? En een brug is niet persee nodig?

Verder, laatste vraagje, passen andere modellen dynamo's er ook op? Die ik dan eventueel via marktplaats kan kopen?

En anders, weet iemand dus een adres in de buurt van ede/veenendaal.

Groeten Martijn

Terug
Naar boven