• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dynamo Corsa B

Woutje_opel

Post weinig
Wil graag even weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het verwisselen van een dynamo bij een B gsi.

Hij maakt een ratelend geluid, klinken als versleten lagers.

Schijnt nog best een lastige klus te zijn, veel weg sleutelen en een bout van onderen los halen om de dynamo weg te krijgen. ( heb ik horen zeggen)

Is hier een how to van? of moet ik nog op dingen letten? misschien heeft iemand tips and tricks.

Alvast bedankt.

Woutje

mmmmm een beetje sleutelaar heeft er een uur voor nodig.

Als eerst de minpool van de accu af iig.

Luchtfilter wegbouwen omdat je anders niet fijn bij de dynamo komt

snaar lossen met een lange sleutel 15

van onderen de lange bouw weghalen en de beugel bovenop.....

eerst de bedrading van de dynamo er af...

Gewoon aan beginnen joh, je ziet vanzelf wel wat je in de weg zit en weg gaat moet halen. Zo werk ik ook altijd.

mmmmm een beetje sleutelaar heeft er een uur voor nodig.

Als eerst de minpool van de accu af iig.

Luchtfilter wegbouwen omdat je anders niet fijn bij de dynamo komt

snaar lossen met een lange sleutel 15

van onderen de lange bouw weghalen en de beugel bovenop.....

eerst de bedrading van de dynamo er af...

Gewoon aan beginnen joh, je ziet vanzelf wel wat je in de weg zit en weg gaat moet halen. Zo werk ik ook altijd.

Ik heb het bij een x12xe corsa b gedaan en daar liep ik te kutten met de spanner. Eraf halen was helemaal niet moeilijk, maar om de spanner er weer op te krijgen zonder goed gereedschap heb ik wel even over gedaan :swear Nou weet ik natuurlijk niet of dat bij een GSI hetzelfde zit.

Ik heb het bij een x12xe corsa b gedaan en daar liep ik te kutten met de spanner. Eraf halen was helemaal niet moeilijk, maar om de spanner er weer op te krijgen zonder goed gereedschap heb ik wel even over gedaan :swear Nou weet ik natuurlijk niet of dat bij een GSI hetzelfde zit.

Terug
Naar boven