origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Mirage
170 is niet gek. Bedenk dat je het met een wat oudere motor doet en dat er dus al een paar paardjes overleden kunnen zijn. Verder succes ermee.
dit vind ik altijd zo'n onzin...
waarom zouden bij een oude motor de paardjes overleden zijn????
Mijn Vectra heeft netjes 15 bar compressie (+/- 0,1bar) op alle cilinders.
dit is een V6 motor van januari '96 met bijna 200.000km.
Bij de laatste meting 185pk op de krukas.
let op!! motor is geheel origineel.
De auto loopt en rijdt ook beter dan dat hij zou moeten doen.
Vectra-B V6 handbak:
0-100 7,9
top: 250km/u+
gem verbruik: 1 op 11
auto word regelmatig gemarteld op de autobahn (D)
Willem
Nou Willem , dat is helemaal onzin....:jerry :jerry
JE HEBT HELEMAAL GELIJK,zit de topics van SRAM al een tijdje te volgen en moet zeggen: ALLES WAT ER GEDAAN WORDT DRUIST IN TEGEN DAT GENE WAT DE ERVAREN MENSEN AL HEBBEN UITGEVOERD....!!
Voor de goeie orde: WIL JE IETS WETEN WAAR JE MEE BEZIG BENT , DOE JE EEEERST EEN ROLLENBANKTEST!
Dan weet je wat je basis is!
Verder doe je dan je aanzuig traject, luchtfilter,uitlaat , benzine toevoer, kijk naar het resultaat, daarna nokkenas, en als laatst chip afstemming!!
Zoals ik vaker heb vermeld : er rijden matige V6-en in de rondte die met moeite 170 pk halen en er rijden goeie die zelfs ORIGINEEL al 190pk leveren!
Wat hier gebeurd is door çr u gezegd, rommelen maar kijken of die motor net op de 200pk te krijgen is.......
Jammer dat dit gebeurd, OOK RICA ZOU BETER MOETEN WETEN!!!!!
Voor de info: was gisteren in Lochem , bij Jeroen Dik, JD Engineering, Passat 1,8t aangepast, we konden helaas niet rollen omdat er een Leon TDi op stond , wel 1000km gelopen , begonnen met 170p pk en 320Nm,einde na 3 runs 204 pk en 443 Nm.
Daarna ging er een S4-tje op, was al eens gerold, 502 pk,kwam er vanaf 562 pk, 673 Nm. Wel leuk en goed aangepast!