• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E16SE afstellen

vluggejaapie

Post weinig
Hallo, in mijn corsa a ligt een e16se motor. Ik ondervind de volgende problemen:

-stationair schommelt zo'n 100 toeren. dus zeg van 900 tot 1000 toeren.

-oppakken vanuit lage toeren voelt niet optimaal, kan vloeiender en sneller.

-stationair rijden in z'n 1 of 2 is praktisch onmogelijk, omdat door de schommeling in toeren de auto ook steeds harder gaat schokken.

Voor wat ik heb begrepen heeft een e16se geen stappenmotor, deze kan ik in ieder geval niet vinden. Wel een stationair stelschroef op het gasklephuis, bij warme motor maakt het niet veel uit of ik deze nou rond de 800 of 1000 toeren afstel, voor mijn gevoel is de auto wat feller bij een stationair van 800 toeren, maar dit lijkt me vreemd omdat dit toch puur de stationairafstelling is en niet van invloed zou moeten zijn op half of vol gas?

Wat is hier het probleem? ik heb m'n gasklephuis en luchttoevoer al schoongemaakt maar dit haalt niets uit.

Moeten de injectoren schoongemaakt worden? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Terug
Naar boven