• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ECU vervangen ASTRA G 2001 Z1.6se 8v

Hoi allemaal,

Ik heb nogal wat problemen met mijn ASTRA G.

De auto schokt soms enorm tijdens het rijden en de motor valt soms uit.

Tevens knipper het lampje electronic engine cooling device tijdens het schokken.

de krukassensor is al 2x vervangen maar de auto blijft deze storing geven.

De dealer zegt dat de ECU vervangen moet worden kosten c.a. €1078

ligt dit bedrag ongeveer in lijn met andere dealers/garages?

Groeten,

Astra Green

Wat word er als foutcode gegeven als ik vragen mag?? zowel voor de motorcomputer als motorkoelmodule??

Motorcode is trouwens Z16SE

en deze Computers zijn bij de betere demontage bedrijven te krijgen, vrijgegeven en wel.

Willem

Wat word er als foutcode gegeven als ik vragen mag?? zowel voor de motorcomputer als motorkoelmodule??

Motorcode is trouwens Z16SE

en deze Computers zijn bij de betere demontage bedrijven te krijgen, vrijgegeven en wel.

Willem

@Frankvanz wrote:Die van mij is ook stuk geweest, is door mn dealer opgestuurd naar AC Tronics. Reparatie kosten daarvan waren €300,- Zoals is heb begrepen zijn dat de standaard restauratie kosten. Wanneer ze constateren dat er niks kapot is hoef je alleen verzendkosten te betalen.

Wel moet je een aantal dingen mee sturen, een deel van het contact slot, ben even de exacte naam kwijt imobilizer of zoiets.

Bedankt voor de respons.

Na het vervangen van de krukassensor en Nokkenassensor is het inderdaad de ECU die het probleem geeft.

Mijn Ecu wordt ook opgestuurd kosten zijn ook inderdaad 300 euro.

Heb je na de reparatie nog vaker last gehad van het probleem frankvanz?

@Frankvanz wrote:Die van mij is ook stuk geweest, is door mn dealer opgestuurd naar AC Tronics. Reparatie kosten daarvan waren €300,- Zoals is heb begrepen zijn dat de standaard restauratie kosten. Wanneer ze constateren dat er niks kapot is hoef je alleen verzendkosten te betalen.

Wel moet je een aantal dingen mee sturen, een deel van het contact slot, ben even de exacte naam kwijt imobilizer of zoiets.

Bedankt voor de respons.

Na het vervangen van de krukassensor en Nokkenassensor is het inderdaad de ECU die het probleem geeft.

Mijn Ecu wordt ook opgestuurd kosten zijn ook inderdaad 300 euro.

Heb je na de reparatie nog vaker last gehad van het probleem frankvanz?

Terug
Naar boven