• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Een Senator die beweert dat hij een Commodore is

In Spanje rijdt een Senator rond die volgens de eigenaar een Commodore is. De eigenaar beweert dat Opel op bepaalde markten de Senator van een Commodore naamplaatje voorzag. Dat lijkt mij stug.

http://img191.imageshack.us/img191/1025/opelcommodorectrasera.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het Spaanse forum: http://clasicosopel.creatuforo.es/viewtopic.php?f=12&t=12&sid=bf1d1bc3f2d6ddafb3d93a6312c56928" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij heeft een voorgaande eigenaar het chassisnummer van een Commodore gebruikt om een Senator, waarvan geen gegevens meer waren, van een valse identiteit te voorzien, zodat deze auto zonder typegoedkeuring gewoon de weg op kon. Let wel: deze autos werden in Spanje nauwelijks verkocht, dus het bedrog zal de meesten ontgaan.

Wat denken de leden van dit forum?

Opel europe heeft die auto Senator A2 genoemd

Opel Zuid africa heeft dat chassie nooit gebruikt

En de mensen in de zandbak noemen alles Commodore

Dus dat ding is gewoon een Sennie A2...

Wel kwam ik hier achter..

In zuid africa zijn rekords verkocht met een V6 3.8L Buick motor

http://www.automart.co.za/cars/cars-for-sale/opel-rekord-mk-1105-md-2559" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet dat die V6 nou zo speciaal is want het echt geen power motor,maar het feit dat GM alles door elkaar mixt is wel leuk..

als eerste is het geen a2 maar een a1 te zien aan de schuine met knik lopende achterklep en aan de motorkap de bumpers zijn wel voor een a2 en komen van irmscher.

De Rekord E2 is daar tot 93/94 verkocht in zuid africa dit ziet der op het oog uit als een sennie A2 Herm heeft gelijk de kofferklep loopt als een A1 maar de reflectorplaat en bumper laten het op een A2 lijken....Maar het chassie is gelijk aan de europe senator A of de australische Commodore VK-VL...

Als die auto in europa (duitsland) is gemaakt is die onder der naam Senator A van de band gerolt....

het stuur zit ook gewoon links is gewoon een ombouw er zit ook een gewoon type plaatje op is gewoon een Europese wagen en zo ik al schreef zijn het tuning bumpers van de firma irmscher de neus is wel mooi omgebouwd

@MonzaRon wrote:@louwe 16 klepper wrote:in zuidafrika rijden wel meer bijzondere (oude) opels rond

manta,s met blauw getint glas

b ascona,s met ascona 400 ophanging /achteras

enz enz

jaja, en Monza's, daar hebben ze er nog genoeg van rond rijden :wub :jerry

je bedoelt die C Ascona hatchback dingen daar? :jerry

@charlois187 wrote:Mijn vrouw is een Zuid-Afrikaanse en zei vertelde mij dat ALLE Kadettjes in Zuid-Afrika

geen Kadett heten maar Monza.

ze heten gewoon Kadett hoor, alleen de sedan heet daar Monza. Zelfs de Astra F noemen ze daar Kadett F

dit is een kadett 200ts (astra f met standaard c20let)

d101439e9d359dc19d7f_large.jpg

afrikaanse kadett GSI Superbaas (superboss):

interieur van een omega 3000, analoge teller, c20xes (170pk standaard), luchthappers in bumper ipv mistlampen

http://www.opelownersforum.co.za/forum/showthread.php?tid=43838

@Jigsaw wrote:@charlois187 wrote:Mijn vrouw is een Zuid-Afrikaanse en zei vertelde mij dat ALLE Kadettjes in Zuid-Afrika

geen Kadett heten maar Monza.

ze heten gewoon Kadett hoor, alleen de sedan heet daar Monza. Zelfs de Astra F noemen ze daar Kadett F

dit is een kadett 200ts (astra f met standaard c20let)

d101439e9d359dc19d7f_large.jpg

afrikaanse kadett GSI Superbaas (superboss):

interieur van een omega 3000, analoge teller, c20xes (170pk standaard), luchthappers in bumper ipv mistlampen

http://www.opelownersforum.co.za/forum/showthread.php?tid=43838

Je hebt gelijk idd....ik heb haar even gebeld, maar ze bedoelde ook de sedan uitvoering.....VROUWEN!!!

Er was hier ergens een topic waarin we Opels met andere benamingen verzamelden, maar kan 'm ff nergens meer vinden.... Daar kun je in ieder geval meer lezen van dit soort 'andere' benamingen.

Edit: gevonden: viewtopic.php?f=40&t=153374

Terug
Naar boven