• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Effect verkeerde koppeling?

lemmuh

Post vaak
Wat is het effect van een verkeerde koppeling, ik heb eens ergens gelezen/gehoord dat als er een verkeerde koppeling in een auto zit, dat je dan een beroerde stationaire loop krijgt? Hoe zit dit eigenlijk...

Aangezien mijn eigen C20NE nog steeds niet wil lopen zoals ik het wil...

MVG

Jeroen

hmm dus motor loopt wel of ?

kan me voorstellen dat je een te dikke koppeling hebt dat het blok niet rond komt ma als je een verkeer de koppelijng hebt past die toch niet in de drukgroep neem ik aan !?

.

Motor loopt wel... maar zagerig...

In de koppelingsplaat zitten die tangiaalveren, die moeten zorgen om de motortrillingen te verminderen.

Daarom mijn vraag, kan het zijn dat ik een verkeerde heb, zoja wat zijn de ervaringen van andere C20NE rijders

en alle cilinders doen wel mee ?

Zagerig ... dus onregelmatig ?

Zou het zo niet weten miss 1-2 verstuivers wie niet meer helemaal werken ...

Normaal staat de koppeling los van het ongeregelt lopen van een 2.0 ne motor.

Als je gas geeft doet die wel normaal of stottert die dan ook ?

Alleen stationair zaagt hij behoorlijk...

Vermogen lijkt mij in orde, heb voorheen ook een c20ne vectra gereden, en is vergelijkbaar.

Injectoren zijn gereinigd en getest bij een Bosch service station.

En de koppeling heeft wel iets te maken met ongeregeld lopen, neem een afgedraaid vliegwiel, gaat je motor ook onregelmatig lopen, en in een originele koppeling zitten die dwarsveren in de koppelingsplaat die de schokken van de motor moeten opvangen.

Terug
Naar boven