• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR afdoppen ecotec motoren

Spijkcity

Post vaak
Ik lees veel berichten op diverse forums dat als je EGR klep afdopt dat die zuiniger word en beter trekt.

dsc02399mediumae7.jpg

Van een forum:

Het plaatje van bovenstaande foto is van Opel zelf.

Het wordt o.a. gebruikt bij een Z16SEmotor.

Hierbij kun je de EGR wegprogrammeren als deze defect is.

Als deze open staat kun je er deze pakking tussen plaatsen.

Bij een Z19DT/H/L kun je ook zelf een plaatje monteren.

Als je deze helemaal dicht maakt gaat alleen wel het motorlampje branden door te weinig EGRstroming.

Als je er een gaatje in boort van 9a10mm heb je al een stuk minder last van inhouden en brandt het lampje niet.

Mocht het lampje wel gaan branden dan boor je het gaatje wat groter

Is dit zo of bullshit

Maar dan gaat je storingslampje toch ook branden

zolang de plunjer / zuiger gewoon kan bewegen is er niets aan de hand en zou er geen motor storing mogen optreden.

Tenminste bij een x16xe.

Ik heb het toen gedaan met een nieuwe egr, dan weet je tenminste dat de kapotte geen problemen meer veroorzaakt.

Er zit dacht ik 3 jaar garantie op een nieuwe.

Mijn X16XE geeft echter wel storing na afdoppen, maar pas na een heel stuk rijden.

storing code p0400 stroming EGR onjuistm, motor gaat niet in noodloop.

Willem

bij mijn x20xev geen storing maar eerlijk is eerlijk merk ook weinig verschil kwa brandstof en op trekken start en loopt wel beter of dat zit tussen de oren

Ik heb gewoon zelf een dichte plaatje/pakking gemaakt en moet zeggen het gaat perfect geenlampje meer dat telkens brand.

Terug
Naar boven