• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR Cheater

Ben eens benieuwd:)

Heb de instalatie handleiding doorgemaild gekregen, plaatje bij praatje:

5a6a2upy.jpg

Denk dat ik hem gewoon bestelen en testen :hmmz

Denk niet dat het kan schaden :hmmz zal ze mailen en vragen om uit gebreide handleiding en dan maar eens proberen

ik denk dat ie de EGR de hele tijd dicht laat staan (dus geen uitlaatgassen die opnieuw de motor inkomen) zonder dat er een foutcode komt

Een EGR cheater houdt je ECU voor de gek.

Deze electronica (lees: EGR-cheater) laat je ECU denken dat er nog een (werkende) EGR-klep is gemonteerd, terwijl je die gewoon kunt verwijderen en afdoppen.

Let op: Dit gaat niet bij elk type motor werken!!!

@helmer opelfan wrote:Dit zou een mooie oplossing kunnen zijn :) Nu ook nog voor de Z1.9DTH :D

De ZDTH heeft dit niet nodig. Deze kun je softwarematig gewoon dicht zetten :afro

Groet jraaf

@Sharkster wrote:Een EGR cheater houdt je ECU voor de gek.

Deze electronica (lees: EGR-cheater) laat je ECU denken dat er nog een (werkende) EGR-klep is gemonteerd, terwijl je die gewoon kunt verwijderen en afdoppen.

Ja dat snap ik, maar waarom zou je dit willen?

@Eddyvec C wrote:@Sharkster wrote:Een EGR cheater houdt je ECU voor de gek.

Ja dat snap ik, maar waarom zou je dit willen?

De EGR voert slecht verbrande uitlaatgassen terug naar de inlaat. Met alle roet en troep en narigheid die in die gassen zit.

Een EGR is er alleen maar opgezet om emissiedoelen te halen, voor de rest heeft een motor er helemaal niks aan.

Terug
Naar boven