• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

egr cheater

• Topic starter Topic starter b07
  • Startdatum Startdatum

b07

Post vaak
ik lees veel op internet over de egr cheater ik denk dat ik ook een schema gevonden heb hoe je deze kan maken, ik heb alleen geen idee wat er staat is er iemand die tekening kan lezen en, hier meer over kan vertellen wat ik nodig heb enzo?

Componenten stellen niet zoveel voor . ( het schema ook niet )

Een 12 V relaitje , 3 weerstandjes , 2 diodes , en een zener diode en natuurlijk een printplaatje .

Volgens mij kan je ze bestellen in Engeland . Voor een paar Euro zelf te maken . (moet je wel een beetje verstand van elektronica hebben natuurlijk ) :)

groet Fanskar

Moet je EGR het wel doen natuurlijk anders zegt je ecu van bekijk het maar . Met een cheater kan je EGR vervallen en volstaat alleen de dichte pakking .

groet Fanskar

Egr effe uit elkaar en reinigen, meestal doet ie het dan weer..

Of het probleem voor zijn en EGR preventief afdoppen

Willem

mij egr kan je niet uit elkaar halen ,en hij dee het soms wel soms niet daarom wou ik weten hoe je een cheater kon maken ,het probleem is al opgelost heb er al een ander model op gezet die het wel doet.

Ik heb ze al eens uitelkaar gehaald..

bovendeksel kan los na open wippen metaal randje..

je kan het eens een poging geven..

Willem

hoe had je dat verbogen ? het is maar een randje van 1 mm ,een tang krijk ik er niet op en, met een schroevendraaier beschadig ik het plastic

ik ben nu met een schroevendraaier en hamer onder de rand aan het slaan en met een tang verder verbuigen het lijkt nu wel te lukken maar echt makkelijk gaat het niet

haha ik heb de deksel er af gekregen maar verder kom ik ook niet ,ik krijg de deksel er ook niet meer op en, me schroevendraaier is gebroken :D

het was te proberen en,kapot was die toch al .

ik heb ook zo'n ding er in gemaakt, EGR er uit, en nooit geen storingen meer :wors

Nokia-N96-joost1077.jpg

Nokia-N96-joost1079.jpg

Nokia-N96-joost1080.jpg

Nokia-N96-joost1081.jpg

let wel op dat bij sommige type moteren de EGR anders schakeld! sommigen + anderen -

Let ook op dat de Stroming niet gecontroleerd word.

anders krijg je alsnog storing (p0400 stroming EGR)

Willem

In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking ;)

groet fanskar origineel gepost door AsconaC20NE

ik heb ook zo'n ding er in gemaakt, EGR er uit, en nooit geen storingen meer :wors

Nokia-N96-joost1077.jpg

Nokia-N96-joost1079.jpg

Nokia-N96-joost1080.jpg

Nokia-N96-joost1081.jpg

let wel op dat bij sommige type moteren de EGR anders schakeld! sommigen + anderen -

klopt er zijn ook EGR's die verschillend bewegen.

de oudere openen naar binnen de nieuwere naar buiten.

bij die laatste dient een gat in de afdoppakking te zitten ter hoogte van de plunjer als je m met een pakking wil afdoppen.

Willem

er zat er eerst 1 op die naar buiten opende ,nu heb ik er 1 van de sloop die naar binnen opent met een dichte pakking er onder.

In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking

groet fanskar

ik heb geen andere EGR op gehaald. die op de laatste foto is de oude EGR die er uit is gekomen. Heb hem gewoon afgedopt wat je kunt zien op de foto en een egr cheater er tussen gezet :thumbup

ik heb gelukkig nog een oud type egr die geen luchtstromen controleerd

Sorry , ik had de verkeerde guote te pakken . Ik bedoelde eigenlijk onze vriend bo7 ;) Jij hebt geen EGR meer nodig natuurlijk met een cheater :thumbup . Hij heeft het schema met relais nodig omdat die EGR anders schakeld maar ik geloof dat het een andere EGR geworden is bij hem ipv een cheater ;)

groet fanskar origineel gepost door AsconaC20NE

In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking

groet fanskar

ik heb geen andere EGR op gehaald. die op de laatste foto is de oude EGR die er uit is gekomen. Heb hem gewoon afgedopt wat je kunt zien op de foto en een egr cheater er tussen gezet :thumbup

ik heb gelukkig nog een oud type egr die geen luchtstromen controleerd

Terug
Naar boven