Zoooooo!
Vandaag is even bij de opel-dealer geweest in Delft. Waarom in Delft? Omdat ik vind dat daar de service erg goed is!
Afspraakje gemaakt om in iedergeval de Insignia uit te laten lezen.. Het was super druk en eigenlijk was er geen tijd, maar als ik om 08.00uur daar kon zijn, dan moest dit nog wel even lukken.
Zo gezegd, zo gedaan... Uiteraard lag die dag het uitleessysteem helemaal plat. Schijnbaar gaat dat allemaal via internet. Maar goed.. Ter compensatie hebben ze toch maar even een ritje gemaakt, en ik mocht daar ook nog is naast zitten. Hier begon ook de Insignia wederom bij de 2500toeren te hakkelen en te stotteren. De beste monteur wist meteen dat dit waarschijnlijk wel een bougie a bobine probleem zou zijn..
Ik mocht de Insignia daar laten staan, maar dan zou het wel ongeveer 4 dagen duren voordat ie klaar zou zijn ivm erge drukte en vakantie periode. Ik zeg: Dan neem ik hem wel mee en doe ik het zelf

Makkelijk klusje om te doen!
Dus ik weer naar huis: Bobine en nieuwe bougies gekocht, erin gezet en wat denk je?!!?! Het werkt allemaal weer!!
Ik kan gewoon weer normaal accelereren naar zoveel toeren als ik wil, zonder maar iets gehakkel of gestotter! Dus het lag inderdaad aan en/of de bobine en/of bougies. Ik dacht: Laat ik het meteen maar goed doen, en beide dingen vervangen!
Maar dan is nog steeds mijn vraag niet beantwoord:
- Heeft een Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo een EGR of niet?? Wie verlost mij van deze vraag???