• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR Z16SE afdoppen

Beste forumleden,

Ik heb een vraagje over het afdoppen van EGR klep op een astra 1.6 8v.

Als ik alleen een nieuwe afdop plaat onder de EGR plaats. Geeft het dan geen storingen aan??

wie heeft hier ervaring mee.

Ik lees op sommige forums dat je het ook moet programmeren en sommigen zeggen weer dat je alleen afdop dekseltje hoeft te monteren en dan ben je verder klaar. Ik ben van plan om mijn klep af te doppen, maar ik moet wel zeker weten dat het achteraf geen problemen levert.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjess,

Kishen

Mijn z16se is ook afgedopt en heb er geen problemen mee, echter was die van mij al afgedopt toen ik de auto kocht en weet dus niet of die uitgeprogrameerd moet worden :angel

Als je kijkt bij de how-to van de corsa afdoppen egr - staat er niet niets beschreven over het uitprogrammeren hiervan, ik neem dan ook aan dat dit niet hoeft. maar zekerweten is vragen inderdaad :D

Terug
Naar boven