• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR zelf schoonmaken

Hallo,

als ik zoek op internet dan zie ik de vraag vaak voorbijkomen, maar veel verschillende antwoorden. Ik heb een Meriva 1.7 CDTI. Ook ik zit nu met het bekende probleem van een vervuilde EGR-klep, ik heb 190.000 km op de teller staan. Motor trekt nu nog goed door maar de lampjes springen bij ieder ritje aan. Opeldealer gaf na uitlezen ook aan dat EGR de boosdoener is.

Is reinigen bij deze motor zelf goed te doen? Zo ja wie kan het uitleggen?

Heb je hem al schoongemaakt nm2612? ik heb ook 1.7cdti maar dan in een astra ik wil hem graag preventief reinigen. pas ook met een vivaro gedaan. voorkomen is beter dan genezen.

origineel gepost door JoopvanBennekom

Heb je hem al schoongemaakt nm2612? ik heb ook 1.7cdti maar dan in een astra ik wil hem graag preventief reinigen. pas ook met een vivaro gedaan. voorkomen is beter dan genezen.

Sorry zie je reactie nu pas. Nee kreeg het zelf dus echt niet gedaan. Nadat ik bij een aantal garages ben geweest heb ik het voor een redelijke prijs laten vervangen. Mijn EGR was niet meer schoon te maken, helaas kapot. Daarnaast was het spruitstuk totaal dichtgeslibt. Schoonmaken was bijna niet te doen, dus maar gekozen voor een nieuw spruitstuk. Totaalprijs viel me eigenlijk nog mee. Mijn wagen zit aan de 2 ton op de teller en wil daar eigenlijk nog weel een jaartje of 2 mee rijden.

Niek

En wat was de prijs dan ongeveer als het je meeviel? Ik denk het preventief schoon te maken.

ik heb nog geen problemen maar misschien kan ik het voorkomen door de EGR te reinigen.

En chippen helpt misschien ook wel?

Terug
Naar boven