• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eigenwijze ABS

TheGeneral

Post weleens wat
Hallo mede strijders,

Ik heb een kleine uitdaging/probleem met het ABS systeem. Sinds deze week gaat het lampje van abs/tc niet meer vanzelf uit.

Het rare is dat als je hem na het starten even uitzet om hem daarna weer te starten dat het lampje dan wel weer uit gaat om vervolgens na een kleine kilometer weer aangaat.

Heb zelf een opcom om hem uit te lezen en daarbij kwam ik tot foutcode: C0035 - onderbreking van sensor LV/onderbreking van sensor LA deze waren actief.

Nu heb ik daarna zonder foutcodes gewist ermee gereden en zag ik dat de sensoren wel registreren en vergeleken met de rechterkant geen rare afwijkingen .

Heb trouwens niet harder gereden dan 50 km/h.

Dus misschien iemand hier die een idee heeft??

p.s ik ben vanavond in de gelegheid om eventueel de sensoren door te meten heeft iemand de waardes van deze sensoren??

Alvast bedankt

Heb dit bericht ook op het OOP gezet ;)

Terug
Naar boven