• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eindelijk een oplossing voor alle EGR problemen.

the-duke

Post weinig
Ik wilde dit graag even delen, want ik had zelf al genoeg negatieve ervaringen met EGR kleppen en waarom zou iedereen op nieuw het wiel uitvinden ;)

Ik heb ook alles geprobeerd van schoonmaken (terwijl dan de rest van je inlaat nog steeds vies wordt en blijft), tot en met halfblind plaatje (wat ook niet bij ieder type kan) tot en met uiteindelijk ontdekken dat de klep dan nog steeds kapot kan gaan door slijtage en alsnog een motormanagement lampje laat branden. Je kan ook geen forum of technische vraagbaak openen en een groot deel van de vragen gaat daarover of over de vervelende gevolgen van een slechte EGR werking.

Wat volgens mij dé oplossing is, en ik nu in de praktijk heb bewezen, is de volgende: klik je ECU uit de auto en stuur hem op om de EGR functionaliteit er compleet uit te laten programmeren.

Details:

Bedrijf: DBilas Dynamic

URL: www.dbilas-shop.com

Kosten: 120 euro excl. 19% btw.

Je kan daarna de EGR klep gewoon laten zitten of compleet weghalen en een afdekplaatje monteren, maar zal in ieder geval nooit meer verslijten en storingen geven.

Ik heb gevraagd voor welke motoren dit mogelijk is en dat betreft op dit moment de volgende lijst:

X10XE

Z10XE

Z10XEP

X12XE

Z12XE

Z12XEP

X14XE

Z14XE

Z14XEP

X16XE

Z16XE

Z16XEP