• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

elec ramen in de kadett bouwen

martijnenyvonne

Post weleens wat
Ik heb een setje elec ramen gekocht voor in de kadett.

Zijn 2 raammechanieken en de schakelaar.

Waar kan ik het beste de stroom vandaan pakken.

ik zou de geschakelde plus vanaf het contactslot pakken en dan via een zekering op links en rechts doen.

succes

er zit als het goed is en je hebt een fatsoenlijke kabelboom erbij...een ronde steker bij die je links(bijrijderskant) kan bijpluggen

je moet aan de achterzijde van je zekeringhouder nog een zekering bijplaatsen en je bent klaar

tenminste dat werkte bij de cabrio bij ons wel op die manier

Heb er verder geen kabelboom bij.

Is alleen 2x een mechaniek met stekker en 1x de schakelaar.

De kadett is ook niet voorbereid voor electrische ramen.

ik heb de schakelaars van een alfa 33 gepakt gewoon een plus en min en twee kabels naar de deuren meer niet gaat supermakkelijk kind kan de was doen

origineel gepost door KadetD

er zit als het goed is en je hebt een fatsoenlijke kabelboom erbij...een ronde steker bij die je links(bijrijderskant) kan bijpluggen

je moet aan de achterzijde van je zekeringhouder nog een zekering bijplaatsen en je bent klaar

waar moet die zekering dan precies komen.

gr frenk

kijk even op t plaatje over de zekering kast of de ramen er bij staan

dan kan je daar een zekering in maken

origineel gepost door frenkie

origineel gepost door KadetD

waar moet die zekering dan precies komen.

gr frenk

ik weet alleen nog dat ik die hele zekeringbak eruit heb gehad voor ik erachter kwam.....maar precies weet ik em ff niet meer te zitten

Zo te lezen heb je een niet kompleet setje gekocht.

Ik heb nog wel een kompleet set leggen!!!!!!!!!!!

Normaal haal je de kabelboom er uit die links en rechts je deur in loopt.

Die vervang je voor de kabelboom die bij de electrische ramen hoord.

(loopt onder je tapijt door over de uitlaat tunnel waar dan ook de schakenlaar komt te zitten)

Dan inpluggen bij de verzamelbox links voor achter het kapje.

En als je dan onder je dais gaat liggen zie je aan de achterkant van je zekkeringen box een houder met twee streek zekkeringen die zijn normaal leeg. en bij electrische ramen monteren moet je daar even 2 zekeringen plaatsen.

Als je er niet uit komt laat het dan maar weten kan ik mischien wat betekenen voor jou.

Greetz Richard

origineel gepost door TheBlackMagic

Zo te lezen heb je een niet kompleet setje gekocht.

Ik heb nog wel een kompleet set leggen!!!!!!!!!!!

Normaal haal je de kabelboom er uit die links en rechts je deur in loopt.

Die vervang je voor de kabelboom die bij de electrische ramen hoord.

(loopt onder je tapijt door over de uitlaat tunnel waar dan ook de schakenlaar komt te zitten)

Dan inpluggen bij de verzamelbox links voor achter het kapje.

En als je dan onder je dais gaat liggen zie je aan de achterkant van je zekkeringen box een houder met twee streek zekkeringen die zijn normaal leeg. en bij electrische ramen monteren moet je daar even 2 zekeringen plaatsen.

Als je er niet uit komt laat het dan maar weten kan ik mischien wat betekenen voor jou.

Greetz Richard

juust.... zo was het:jerry

Terug
Naar boven