Emiel-Manta
Post veel
Hey allemaal,
Sinds een tjidje heb ik een c20let motortje (180xxx km) in het schap liggen voor m'n manta.
Nu wil ik weten wat ik heb, dus 't blokkie uit elkaar trekken om hem even 'op te frissen'
Waar ik sowieso aan zat te denken:
-nieuwe zuigerveren
-nieuwe drijfstanglagerschalen
-kop reviseren
Maar nu;
Was aan het denken om OEM spullen te bestellen voor 't blok, maar omdat hij niet helemaal origineel is weet ik niet of dat dit wel wijsheid zal zijn.
Specs:
-c20XE inlaat nokkenas
-Phase 2 chip van Matthijsen Technics
-Bosch 443cc injectoren
-Benzinedrukregelaar 3bar
Turbo is origineel (reeds gereviseerd)
Bougies zijn Bosch platin r1's..
Ben niet van plan nog veel op te schroeven aan deze setup, maar wil 't wel 'veilig' houden.
Is het wijsheid om er een stalen koppakking tussen te zetten?
-ARP kopbouten?
-Drijfstangbouten?
-Drijfstanglagers?
-Krukaslagerkapbouten?
-Krukasglijschaallagers?
Kortom, heb ik echt ARP spul nodig bij deze setup of voldoet OEM spul ook met deze setup?
Mochten jullie evt. nog andere tips of punten hebben waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Alvast bedankt
Sinds een tjidje heb ik een c20let motortje (180xxx km) in het schap liggen voor m'n manta.
Nu wil ik weten wat ik heb, dus 't blokkie uit elkaar trekken om hem even 'op te frissen'
Waar ik sowieso aan zat te denken:
-nieuwe zuigerveren
-nieuwe drijfstanglagerschalen
-kop reviseren
Maar nu;
Was aan het denken om OEM spullen te bestellen voor 't blok, maar omdat hij niet helemaal origineel is weet ik niet of dat dit wel wijsheid zal zijn.
Specs:
-c20XE inlaat nokkenas
-Phase 2 chip van Matthijsen Technics
-Bosch 443cc injectoren
-Benzinedrukregelaar 3bar
Turbo is origineel (reeds gereviseerd)
Bougies zijn Bosch platin r1's..
Ben niet van plan nog veel op te schroeven aan deze setup, maar wil 't wel 'veilig' houden.
Is het wijsheid om er een stalen koppakking tussen te zetten?
-ARP kopbouten?
-Drijfstangbouten?
-Drijfstanglagers?
-Krukaslagerkapbouten?
-Krukasglijschaallagers?
Kortom, heb ik echt ARP spul nodig bij deze setup of voldoet OEM spul ook met deze setup?
Mochten jullie evt. nog andere tips of punten hebben waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Alvast bedankt