• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let

Hallo

Een paar maanden geleden is mijn C20LET Gedemonteerd.

Alles is daarbij gereinigd(Kop klepppendeksel onderblok oliepomp aanzuigbuis) klepstoters alles.Daarna het blok weer gemonteerd,Z Let koppakking nieuwe olie pomp pakking carterpakking klepdekselpakking krukas lagers noem maar op alle boutjes en moertjes nieuw.De eertse week starte het blok zonder getik. Daarna werd het steeds meer.De olie druk is koud 4bar en warm stationair 2bar.Dus goed.Wat ik nu niet snap is dat als je het blok koud start het tikt,als je hem meteen uit doet en daarna start hij niet tikt.de olie druk is dan nog steeds 4bar.Van een Tuner heb ik gehoord dat klepstoters nooit stuk gaan,of zijn ze nu lek?

De Tuner heeft de oliepomp na gekeken en er was niets mis mee.Dit getik begint mij te irriteren.Ik heb binnen 4sec oliedruk bij koudstart hoe is dit bij Jullie? Wat moet ik hiermee??

origineel gepost door armando

Castrol 10w60rs

heb ik ook met koude start.

1/2 min en tikken is weg.

ik neem het maar voor lief.

Deze klepstoters gaan idd nooit stuk, vervuilen als de nooit goed schoon worden van binnen kan je alles vernieuwen met olie enz. Ze blijven vuil van binnen.

Maar als het alleen bij koude start is zoals bij de 1/2 van alle XE/LET het kan voor de rest geen kwaad maakt het toch niet uit? Ik heb het soms, de ene keer wel even de andere keer niet.

Dat lijkt me heel sterk er zit 1 gat in, daar komt de olie in en worden ze gevuld. Dan moet er nog een gat inzitten...En ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.

NIet over nadenken. Is totaal geen probleem als ze even staat te tikken, beter dat dan dat ze vast zitten.

Stoters lopen bij stilstand leeg en kan soms even duren voordat deze weer opnieuw gevuld raken. Niet over inzitten.

Heb ooit een c20xe gehad die bleef wel 10 min. tikken. Destijds niets aan gedaan en motor was gewoon prima, nooit gezeik en deed het altijd.

Als je een beetje handig bent.

Opengooien kijken wat er aan de hand is.

Zo niet dan laat maar zitten. blok gaat er niet naar zijn einde erdoor.

even de klepstoters uitelkaar halen. olie er uit drukken,dagje in benzine weken en nogmaals kogeltje indrukken en olieresten er uit drukken. vaak is het gewoon dikke smeerdrap waardoor de stoters gaan tikken. komt vaak door te te laat met beurtjes waardoor de olie dikker word. je ziet soms wel carterpannen waargewoon een soort koolaanslag in zit....komt door achterstallig onderhoud...

Terug
Naar boven