• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

erge schade topic

soepkiepe

Forumbewoner
kwam via google op dit topic op het vw forum.

dacht dat het misschien ook wel wat voor hier was.

kan wel alle fotos van vw forum over zetten maar dat is ook weer kansloos.

vind dat ik deze wel ff over mag zetten, had hem namelijk al veel vaker gezien en dit is toch ook echt wel gevalletje van erge schade.

audi_rs36_crash_4.jpg

audi_rs36_crash.jpg

audi_rs36_crash_3.jpg

voor wie ze nog niet kent.. dit is gewoon 1 auto.

dus heb je ook nog wat fotos van erge schades, ik zou zeggen posten maar ;)

Volgens mij zit het dak gelijmt, kan me voorstellen dat dat recht af kan scheuren. Bij de achterdeur zijn ook alle puntlasjes netjes los gescheurd (en nee, waarschijnlijk niet los geboort :D )

En stel zou zouden het hebben geknipt, dan zouden ze ook zeker de gespannen bedrading een knipje hebben gegeven .

Volgens mij zit het dak gelijmt, kan me voorstellen dat dat recht af kan scheuren. Bij de achterdeur zijn ook alle puntlasjes netjes los gescheurd (en nee, waarschijnlijk niet los geboort :D )

En stel zou zouden het hebben geknipt, dan zouden ze ook zeker de gespannen bedrading een knipje hebben gegeven .

k las net ook ff dat die man zelf niks had en er zo "uit is kunnen stappen"

lijkt mij ook raar toe trouwens als ze een auto in de lengte open gaan knippen.

maar ja dat zo uitstappen zal wel met aardige knikkende knieen geweest zijn denk ik.

denk dat die bestuurders stoel nog het enige bruikbare van de auto is (als ie niet in zijn broek heb gepist van angst tenminste :P)

k las net ook ff dat die man zelf niks had en er zo "uit is kunnen stappen"

lijkt mij ook raar toe trouwens als ze een auto in de lengte open gaan knippen.

maar ja dat zo uitstappen zal wel met aardige knikkende knieen geweest zijn denk ik.

denk dat die bestuurders stoel nog het enige bruikbare van de auto is (als ie niet in zijn broek heb gepist van angst tenminste :P)

Dit is zeker weten een opengeknipte wagen.

Heb er zelf (toen ik bij de jeugdbrandweer zat) een aantal wagens mogen open knippen en ben daarna nog regelmatig oefenslachtoffer geweest bij de brandweer. Heb er dus zat opengeknipt zien worden, ook van wagens waar ik in zat.

Eerst gaat de accupool los, dan beginnen ze met het laten springen van de zijruiten. Indien nodig, schoppen ze de voorruit eruit. Vervolgens worden de stijlen geknipt, maar als het slachtoffer ernstig letsel heeft (waarschijnlijk zoals hierboven) duurt het knippen van de stijlen te lang en zetten ze een ram in de deur. Op die manier duw je de hele auto uit elkaar. De bedrading gaat vaak niet kapot en komt zoals hierboven gespannen te staan. In sommige gevallen breken de auto's dan ook op de plek waar puntlassen en lijm zijn gebruikt als verbinding

Ik denk dan ook niet dat het ongeluk zelf heeft gezorgd dat de auto in tweeën ligt, maar dat ze 'm met een hydraulische ram uit elkaar gedrukt hebben, waarbij de puntlassen en lijmverbindingen zijn gesprongen. Bovenstaande plaatjes heb ik regelmatig gezien op oefeningen.

Dit is zeker weten een opengeknipte wagen.

Heb er zelf (toen ik bij de jeugdbrandweer zat) een aantal wagens mogen open knippen en ben daarna nog regelmatig oefenslachtoffer geweest bij de brandweer. Heb er dus zat opengeknipt zien worden, ook van wagens waar ik in zat.

Eerst gaat de accupool los, dan beginnen ze met het laten springen van de zijruiten. Indien nodig, schoppen ze de voorruit eruit. Vervolgens worden de stijlen geknipt, maar als het slachtoffer ernstig letsel heeft (waarschijnlijk zoals hierboven) duurt het knippen van de stijlen te lang en zetten ze een ram in de deur. Op die manier duw je de hele auto uit elkaar. De bedrading gaat vaak niet kapot en komt zoals hierboven gespannen te staan. In sommige gevallen breken de auto's dan ook op de plek waar puntlassen en lijm zijn gebruikt als verbinding

Ik denk dan ook niet dat het ongeluk zelf heeft gezorgd dat de auto in tweeën ligt, maar dat ze 'm met een hydraulische ram uit elkaar gedrukt hebben, waarbij de puntlassen en lijmverbindingen zijn gesprongen. Bovenstaande plaatjes heb ik regelmatig gezien op oefeningen.

nja boeit ook niet verder:P

oefening is het sowieso niet, dat kun je wel zien ;)

had inmiddels al wat meer fotos van jullie verwacht haha

nja boeit ook niet verder:P

oefening is het sowieso niet, dat kun je wel zien ;)

had inmiddels al wat meer fotos van jullie verwacht haha

Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd. Maar het lijkt een stuk erger dan het ongeluk in feite was.

Maar.....als je foto's wilt:

corvette-wrecked-super-car-crash.jpg

26632d1132475806-super-car-super-crash-enzo_crash_1.jpg

stajf-crash-22.jpg

Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd. Maar het lijkt een stuk erger dan het ongeluk in feite was.

Maar.....als je foto's wilt:

corvette-wrecked-super-car-crash.jpg

26632d1132475806-super-car-super-crash-enzo_crash_1.jpg

stajf-crash-22.jpg

zonde van die corvette! is een c5 hebben wij ook nog gehad :hmmz is btw ook half total los geweest geloof voor 60.000 euro schade toen, mn pa kwam in een spin door aquaplanning en vloog de hele snelweg over, en kon uitstappen zonder een schrammetje. heb er helaas geen fotos meer van maar was een goede reden om aan de corvette c6 te gaan :jerry

Terug
Naar boven