• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ergernisjes wegwerken in een oude auto....

Vinci

Woont hier bijna
Wat is er nou mooier dan simpele aanpassingen om oude delen van je auto weer in ere te herstellen of zelfs te upgraden.

Ik zat mezelf bijvoorbeeld te ergeren aan het feit dat in mijn Kadett de ventilatie niet meer volledig uit te zetten was en juist als de knoppen op dicht staan een fluitende/suisende toon te horen is.

Ik heb ontdekt dat de kleppen die je inwendig bedient een schuimstoffen rand horen te hebben die grotendeels vergaan was. Hierop heb ik het volgende bedacht. Op werk lag nog een stuk van dat verpakkings schuim, daar heb ik zo'n klep op gelegd en afgetekend met een stift, uitgeknipt en een randje gemaakt die er in paste. Nu sluit het weer 100% af en geen suis geluiden meer!!

Foto's:

soujy.jpg

hE7us.jpg

xovyZ.jpg

sbMVW.jpg

iMiy8.jpg

5BJFU.jpg

Kost niks, scheelt een hoop!! :thumb

@kaneelschep wrote:Mooi werk!! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of er lucht uit lekte..

Had je nu trouwens heel je dash los?

Jouw Kadett had er misschien nog geen last van... ;)

Ik heb nog niet alle kleppen gedaan, maar inderdaad kun je gewoon losse delen van de dash los halen om erbij te komen....

Maar ik heb het getest, want als ik een klep open zet is het geluid ook weg, zonder het schuim en alleen deze klep dicht ging het gelijk suisen. Schuim erin en stil! En met de klep dicht sluit het 100% af nu...

@kaneelschep wrote:Nee misschien nog niet.. :)

Goed werk hoor!! :thumb

Ree trouwens vorige week dinsdag nog langs je huis op de fiets met de kleine, mijn papa dag... En zag een leuk rood Corsaatje staan op je oprit!

Zitten misschien ook wel 'vergane' lucht kleppen in.....

@kaneelschep wrote:Mooi werk!! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of er lucht uit lekte..

Had je nu trouwens heel je dash los?

Jouw Kadett had er misschien nog geen last van... ;)

Ik heb nog niet alle kleppen gedaan, maar inderdaad kun je gewoon losse delen van de dash los halen om erbij te komen....

Maar ik heb het getest, want als ik een klep open zet is het geluid ook weg, zonder het schuim en alleen deze klep dicht ging het gelijk suisen. Schuim erin en stil! En met de klep dicht sluit het 100% af nu...

Nou, alle kleppen zijn gedaan en ik begrijp ineens weer het enthusiasme van mensen over deze auto's zoals ze de showroom uit rolden!! :wors

@kaneelschep wrote:Nee misschien nog niet.. :)

Goed werk hoor!! :thumb

Ree trouwens vorige week dinsdag nog langs je huis op de fiets met de kleine, mijn papa dag... En zag een leuk rood Corsaatje staan op je oprit!

Zitten misschien ook wel 'vergane' lucht kleppen in.....

Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m'n auto met moeite warm...

Groeten, MArk

Nou, alle kleppen zijn gedaan en ik begrijp ineens weer het enthusiasme van mensen over deze auto's zoals ze de showroom uit rolden!! :wors

@Kadett C wrote:Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m'n auto met moeite warm...

Groeten, MArk

Inderdaad, precies dat dus!! Bij de E Kadett geven de twee in het midden ook enkel koude lucht, en dat geeft gauw een nare tocht.... Hoeft het niet eens winter voor te zijn, zomer in Nederland is daar al genoeg voor! :( ;)

Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m'n auto met moeite warm...

Groeten, MArk

Terug
Naar boven