• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Deperik

Post weleens wat
Ik was al een tijdje op zoek naar een grotere belastingvrije auto voor naast de Kadett.

Afgelopen dinsdag is het dan zover gekomen.

Een Opel Rekord 1.9N:D met Duitse papieren, dus hij moet nog ingevoerd worden.

De motor loopt nog niet goed, het carter zit vol met benzine.

Verder een paar rotte plekjes maar daar was de prijs ook naar. Ook is er al enig laswerk gedaan, maar dat is niet overal om over naar huis te schrijven. (veel plamuur en polyester)

Het is de bedoeling dat de Rekord mijn daily wordt.

Dingen die ik nog wil doen:

- 1.9 + 4-bak vervangen door c20ne met 5-bak (omega)

- de rotte plekken aanpakken en netjes maken.

- Oude laswerk eruit en nieuwe plaatjes erin.

- andere velgen eronder of deze laten verbreden. (iemand enig idee wat dat ongeveer kost?)

- misschien ietsje verlagen, want ik wil niet te veel inleveren op comfort!:jerry

- Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)

Eerst maar eens zien dat we er een NL-kenteken bij krijgen.

Maargoed :kewlpics!!!

dsc00445q.jpg

dsc00444j.jpg

dsc00447e.jpg

dsc00446bb.jpg

dsc00454kt.jpg

dsc00448r.jpg

dsc00449pm.jpg

dsc00450gz.jpg

dsc00453t.jpg

dsc00452j.jpg

dsc00451g.jpg

dsc00455o.jpg

dsc00456ml.jpg

dsc00457bh.jpg

Groeten Erik

Haha, mooie karretjes!

Nu alleen beetje roest rond de veerpoten.

En de kokers voor zitten er niet netjes in vind ik, maargoed dat was al zo zie ik op je foto's

Ik weet nog toen ik 'm kocht zei die jongen,"Hier heeft ie een beetje roest" ,al wijzend op een plekje ter grootte van een cent op de rand onder de kofferklep! Ik lachen,ik had wel meer verwacht,maar hij had altijd binnengeslapen en later heb ik 'm op de brug gehad en er zat inderdaad geen rot in de bodem! Interieur was ook smetteloos en schadevrij,maar wel met een paar monsterlijke Autostyle-kuipjes. Heb lang gezocht naar een paar 'period correct'-stoelen,moest er ff 400km voor rijden,maar toen had ik die Recaro's die op de foto staan eindelijk! Zat ook heel goeie audio in,netjes weg weggewerkt en trillingsvrij! Soms heb ik nog wel eens spijt dat ik 'm weg heb gedaan,maar kon er toen E2250,- voor beuren en wilde een Volvo 242 op gas!

VOLVO2428Vspecial008.jpg

P1030154.jpg

Ook leuk,inmiddels weer verkocht aan m'n zwager om m'n GSI-project te kunnen bekostigen! :D

Haha, mooie karretjes!

Nu alleen beetje roest rond de veerpoten.

En de kokers voor zitten er niet netjes in vind ik, maargoed dat was al zo zie ik op je foto's

Net het front besteld :jerry

Ik had nog een vraag:

Rechtsvoor zit bij mij nog een deel van zo'n lipje op het front onder spatbord/koplamp zegmaar, is enigzins verrot dus ik heb geen idee hoe het er eigenlijk uit moet zien. Linksvoor is dit allemaal weggerot.

dsc00510s.jpg

dsc00511a.jpg

Iemand een foto o.i.d. hoe dit er uit heeft gezien?

De koets valt op zich wel mee hoor. Een goede wasbeurt doet wonderen. En hij is nog steeds wel redelijk hard.

Alleen het front is naar de kloten geholpen door koeler en intercooler denk ik.

Ik zit er ook nog over te twijfelen om hem na de carbagerun weer netjes te maken, en de gele weg te doen.

Dus aan het uiterlijk wordt niet zo heel veel veranderd.

Moet ik alleen zien dat ik een paar originele mooie bruine stoelen kan vinden.

Ik weet nog toen ik 'm kocht zei die jongen,"Hier heeft ie een beetje roest" ,al wijzend op een plekje ter grootte van een cent op de rand onder de kofferklep! Ik lachen,ik had wel meer verwacht,maar hij had altijd binnengeslapen en later heb ik 'm op de brug gehad en er zat inderdaad geen rot in de bodem! Interieur was ook smetteloos en schadevrij,maar wel met een paar monsterlijke Autostyle-kuipjes. Heb lang gezocht naar een paar 'period correct'-stoelen,moest er ff 400km voor rijden,maar toen had ik die Recaro's die op de foto staan eindelijk! Zat ook heel goeie audio in,netjes weg weggewerkt en trillingsvrij! Soms heb ik nog wel eens spijt dat ik 'm weg heb gedaan,maar kon er toen E2250,- voor beuren en wilde een Volvo 242 op gas!

VOLVO2428Vspecial008.jpg

P1030154.jpg

Ook leuk,inmiddels weer verkocht aan m'n zwager om m'n GSI-project te kunnen bekostigen! :D

SjeesusGristussss,wtf hebben ze met m'n ouwe koets gedaan?!

Dit is echt eeuwig zonde! :cry

Hier onder,zo zag hij eruit toen ik 'm had. Ik was er echt wijs mee,probleemvrije auto!

Heb 'm gekocht van een jongen uit Heemskerk die 'm als soort van MTS afstudeerproject had gebouwd en heb 'm verkocht aan een Rick uit Hellendoorn die 'm al vrij snel weer verkloot op Marktplaats had staan!

Ik snap dat soort dingen niet,in 4 jaar tijd is er van een kogelharde Rekord weinig meer over dan GarbageRun-materiaal! (...niks slechts over de GarbageRun,want ik doe ook mee! :thumb )

Ben wel benieuwd hoe die eruit komt te zien voor de Run! ;)

IMG_0262.jpg

IMG_0261.jpg

IMG_0260.jpg

IMG_0259.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0256.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0254.jpg

IMG_0253.jpg

Net het front besteld :jerry

Ik had nog een vraag:

Rechtsvoor zit bij mij nog een deel van zo'n lipje op het front onder spatbord/koplamp zegmaar, is enigzins verrot dus ik heb geen idee hoe het er eigenlijk uit moet zien. Linksvoor is dit allemaal weggerot.

dsc00510s.jpg

dsc00511a.jpg

Iemand een foto o.i.d. hoe dit er uit heeft gezien?

er zat een slecht ingebouwde C20let in die Hendri er al uit heeft gehaald.

Ik heb nog een C20ne liggen uit Omega A dus kan er zo in.

De koets valt op zich wel mee hoor. Een goede wasbeurt doet wonderen. En hij is nog steeds wel redelijk hard.

Alleen het front is naar de kloten geholpen door koeler en intercooler denk ik.

Ik zit er ook nog over te twijfelen om hem na de carbagerun weer netjes te maken, en de gele weg te doen.

Dus aan het uiterlijk wordt niet zo heel veel veranderd.

Moet ik alleen zien dat ik een paar originele mooie bruine stoelen kan vinden.

SjeesusGristussss,wtf hebben ze met m'n ouwe koets gedaan?!

Dit is echt eeuwig zonde! :cry

Hier onder,zo zag hij eruit toen ik 'm had. Ik was er echt wijs mee,probleemvrije auto!

Heb 'm gekocht van een jongen uit Heemskerk die 'm als soort van MTS afstudeerproject had gebouwd en heb 'm verkocht aan een Rick uit Hellendoorn die 'm al vrij snel weer verkloot op Marktplaats had staan!

Ik snap dat soort dingen niet,in 4 jaar tijd is er van een kogelharde Rekord weinig meer over dan GarbageRun-materiaal! (...niks slechts over de GarbageRun,want ik doe ook mee! :thumb )

Ben wel benieuwd hoe die eruit komt te zien voor de Run! ;)

IMG_0262.jpg

IMG_0261.jpg

IMG_0260.jpg

IMG_0259.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0256.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0254.jpg

IMG_0253.jpg

Hier dan de :kewlpics van onze carbagerunner:

20110926171249.jpg

20110926171430.jpg

20110926171332.jpg

20110926171510.jpg

Specs:

- geen motor en bak king:

- Autostyle kuipstoelen

- matte dieselkap

- 2.2 remmerij voor

- BBS velgjes

- getint glas achter

- een of ander klein sportstuurtje

- Sebring brulpijp

- Kapotte voorruit

- Verlaging voor en hulpveren achter

To do list:

- C20ne + R25 bak inbouwen

- Kuipstoelen eruit en andere erin

- voorruit vervangen

- APK erop

- tierlantijntjes erin, o.a. bakkie+antenne achterop.

En dan in juli 2012 ca. 3000 km door Europa touren!

Geel houden, is een mooie kleur voor een Rekord E1 Ook helemaal van die tijd. Bijkomend voordeel...je hoeft de binnenkant niet te doen als je in dezelfde kleur blijft.

er zat een slecht ingebouwde C20let in die Hendri er al uit heeft gehaald.

Ik heb nog een C20ne liggen uit Omega A dus kan er zo in.

doet me denken aan mijn e1 die ik ooit gehad heb

was een oranje met een 2.0S erin er stuur bekrachtiging

rijden super die krengen

veel plezier met je nieuwe aanwinst

Terug
Naar boven