• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ernstige tik 2.4E

SanguiniusNL

Post weleens wat
Vorige week dinsdag schrok ik me bijna dood toen mijn motor op de snelweg ineens keihard begon te tikken.

voorheen zat er wel zo`n naaimachine-rateltje in maar niets ernstigs (ik had de week tevoren nog kleppen gesteld en daarvoor en daarna was dat rateltje ook aanwezig) , dus ik bij tankstation gestopt en anwb gebeld en die verdacht mijn krukaslager(s) ervan te zijn gaan hemelen.

zodoende de auto naar huis laten slepen en helaas door tijdgebrek etc. (jullie kennen het vast wel) vandaag pas weer aandacht voor mn kadettje over.

Al de hele week loop ik te piekeren over hoe en wat en wat ik nou het beste kan doen...

M`n maat edwin kwam even langs en de motor eventjes laten lopen om het getik te laten horen.

Nu heeft edwin gelukkig een wat frissere blik op dingen dan ik meestal (ondanks dat hij toch wel 2x zo oud is als ik ) en zo kwamen wij erachter dat het tikkende geluid precies gelijk loopt met de snelheid van de nokkenas.

Dus ik werd al een stukje vrolijker toen we tot de conclusie kwamen om maar de hydraulische stoters te vervangen voor een setje die edwin nog in de garage had liggen!

zo gezegd zo gedaan; stotertjes vervangen en alles weer afgesteld, maar het maakte geen verschil met de voorgaande situatie

heb van narigheid alles maar weer dichtgemaakt en even een kort rondje om gereden... bij warme motor gaat ie wel iets moeilijker lopen, maar geen gesputter of gestotter o.i.d.

Zou het dan aan de nokkenas kunnen liggen?

of heeft iemand anders een fris idee waar ik wat mee kan want ik ben het een beetje kwijt zeg maar

Toevallig heb ik nog 3 nokkenassen liggen waarvan 1 'snelle'.

zou wel mooi zijn als het zoiets 'simpels' zou zijn, want dan kunnen we naar Sevenum met de kadett!

Martin

Terug
Naar boven