• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Europa op Navi 600 wel of niet

Hoi,

Onlangs heb ik een Astra gekocht met een Navi 600. Nu wil ik graag een Europa kaart.

Volgens de site van Navignon en ook volgens reacties op fora moet de Navi 900 kaart goed werken in de Navi 600.

Ik krijg echter van mijn dealer het volgende terug :

"Ik heb contact gehad met Opel m.b.t. navigatie 900 Europa.

Ze geven geen garantie dat 900 werkt op navi 600.

In verreweg de meeste gevallen gaat het goed echter er zijn gevallen waarbij de navigatie uitvalt of foutmeldingen

geeft. Dit schijnt te komen doordat de 600 een kleinere processor heeft dan de 900 en in sommige gevallen de

data onvoldoende kan verwerken.

Op dit moment heeft de dealer ook een auto van een klant staan met dit probleem.

Na de vakantie komt OPEL met een nieuwe navigatie update zodat de 900 ook probleemloos op de

600 moet draaien. Het is dus een bekend en onderkent probleem bij Opel."

Wie kan me hier meer over vertellen? Technische details.

En betekent dit dat ik de kaart beter nog niet kan kopen?

En hoe kan ik dan straks de Navi 600 updaten? moet dat via de dealer? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Groet,

Gert

Terug
Naar boven