• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even voorstellen - Signum 2003

Hoi,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum en de levendigheid van de community. In November zal ik de grote sprong wagen en verhuizen naar Noorwegen. Een land met veel asfalt, herten, en prijzige brandstof. In combinatie met een slechte onderrug was de keuze snel gemaakt. Het zou een Opel Signum worden: degelijk, veilig, comfortabel en de meeste "bang for your buck".

Gisteren ben ik in Oslo gaan kijken naar een zilvere Signum Cosmo 2.2direct (automaat) uit 2003. Na een goede testrit was ik direct verkocht! Wat een geweldige bak om in te rijden. Prijzen van auto's liggen in Noorwegen significant hoger dan in ons landje, maar voor een goede €4k mocht ik hem hebben. Enige minpuntje was dat ik een natte aandrijfas constateerde (klein beetje vochtig). De aandrijfas kraakt verder niet en een keerring vervangen moet nog wel lukken. Daarnaast was vantevoren aangegeven dat de bakolie recent was vervangen, dus heel misschien kan dit het verklaren? Wat specs:

KM: 164.000

Uitvoering: Cosmo

Transmissie: Automaat

Extra's: Volgens mij full option m.u.v. Navi

Foto's volgen spoedig :-)

Daarnaast zou ik graag meteen de community een vraag willen stellen:

Noorwegen is een koud land, en onderhoudskosten zijn ten minste 2x hoger dan in NL (zowel arbeid als materialen). Ik zou dus graag in Nederland intensief preventief onderhoud willen laten uitvoeren zodat mijn kansen op reparaties geminimaliseerd zijn. Ik kan zelf ook aardig overweg met een schroevendraaier, maar ik ben zeker geen professional. Mijn vraag is: welke zaken zouden jullie preventief vervangen/smeren/onderhouden? Welke klusjes zijn makkelijk en welke kan ik beter door een garage laten uitvoeren? Mijn budget is ±€2.000. Overigens suggereren de onderhoudsboekjes dat hij altijd het normale onderhoud heeft gevolgd.

Mijn dank is groot!

Groet, Anthony

PS. Zodra ik de auto volgende week ophaal, plaats ik direct wat foto's :thumb

Terug
Naar boven