• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Extreme kou op komst.......

nee erg rustig op de weg

1 wegenwacht gezien met een landrover op de a16 thv de moerdijk

thats it

> Stillekracht:

Trucks lopen ook te kloten met hun luchtpotten zeker ?

origineel gepost door danny

nee geen last van

elke avond voor je hem wegzet ff aan de nippel trekken, en kijken of er vocht uit komt

zoja moet er ook een andere ontvochter in

Wij hebben op de Mercedes Benzen niet eens aftap ventieltjes op de ketels, zitten gewoon dichte bouten onderin..

Wel allemaal voorzien van een Dubbele luchtdroger..

> Luchtdroger behoeft onderhoud, bij ons worden ieder half jaar de afscheiders gereinigd en filters ervan vervangen..

> Mercedes heeft standaard GEEN voorgloei of Vlamstart installatie, en ik blijf me dan ook verbazen dat die apparaten zelfs bij -17 gewoon in 3 slagen draaien, welliswaar slaan ze vaak aan op een Cilindertje of 2 minder dan ze hebben, maar draaien doen ze!!

na een 10seconde lopen de motoren soepel op alle cilinders rond..

Willem

origineel gepost door wim-v6

Wat doe ik als voorbereiding op de kou:

> Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag

> heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien

> Koelvloeistof van beide auto's is tot -30, dus komt wel goed.

> in bijde auto's vrij recente accu's (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.

> Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.

> Stuurpomp olie op peil!!

> Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.

> Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).

> om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.

> zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.

> niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.

Willem

Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???

Is gewoon regulier onderhoud..

We hebben problemen gehad met remsystemen, daar we niet kunnen afwateren omdat we geen aftap plugjes in de ketels hebben, handremmen die niet los kwamen, compresooren die kapot draaiden.

dat is vaak dure schade.

Filters schijnen niet de kop te kosten, maar deste groter is het plezier van een goed werkend rem en handrem systeem..

en reinigen schijnt te gebeuren met een of ander vloeistof in het systeem te voegen, auto blaast dan altijd een paar dagen een blauwe vloeistof uit zijn druk ventiel haha...

bij de nieuwere auto's is 1x per jaar onderhoud voldoende, en dat gebeurt dan ook kort voor de winter..

Willem

origineel gepost door Botho

origineel gepost door wim-v6

Wat doe ik als voorbereiding op de kou:

> Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag

> heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien

> Koelvloeistof van beide auto's is tot -30, dus komt wel goed.

> in bijde auto's vrij recente accu's (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.

> Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.

> Stuurpomp olie op peil!!

> Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.

> Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).

> om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.

> zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.

> niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.

Willem

Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???

http://www.google.nl/search?sourcei...4ADRA_nlNL337NL337&q=vastgevroren+handrem

Ik heb daar echt nog NOOIT last van gehad, maar vandaar dat ik ook de :vertag achter het zinnetje had gezet..

Willem

Terug
Naar boven