• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ff voorstellen en lastige vraag over 1.9CDTI

@kimmiej666 wrote:@jraaf wrote:@janneman vectra c wrote:

De helft hier kent mij niet meer :cry

Jan

Tuurlijk kennen we je nog Jan. Met die electrische achterklep :vertag

Groet jraaf

Haha die geregeld blijven hangen :swear

Dat was bij mij niet :D

En ik heb er nu weer èèn :thumb die moet alleen wel met de hand dicht :thumbdown

Ik kom bij de voorjaarsmeeting wel even kijken naar jullie Veccies :angel

Sorry dit was even -offtopic

Jan

@janneman vectra c wrote:@kimmiej666 wrote:@jraaf wrote:@janneman vectra c wrote:

De helft hier kent mij niet meer :cry

Jan

Tuurlijk kennen we je nog Jan. Met die electrische achterklep :vertag

Groet jraaf

Haha die geregeld blijven hangen :swear

Dat was bij mij niet :D

En ik heb er nu weer èèn :thumb die moet alleen wel met de hand dicht :thumbdown

Ik kom bij de voorjaarsmeeting wel even kijken naar jullie Veccies :angel

Sorry dit was even -offtopic

Jan

Nog verder offtopic (mijn ophangpunten voor de veer zijn gelast geweest voordat ik em kocht, dus bij die van mij vliegt weleens de veer los, vandaar dat ie bij mij soms gaat hangen :)

Goedenavond medeforumleden,

Even een update. door de winterinval kreeg mijn garage het ineens beetje druk, goed voor hem, slecht voor iedereen met panne. Aangezien wij een auto mochten lenen en dus mobiel zijn, andere mensen voor gelaten welke echt inmobiel waren.

Enfin, deze week verder gegaan met sleutelen, hier de bevindingen. De nokkenas gedemonteerd. deze heeft op 1 as een zeer kleine speling. Dit zou wellicht die metaalachtige tik kunnen veroorzaken. Het lijkt echter onwaarschijnlijk gezien de kleine speling erop. Vervolgens complete onderkant van blok gedemonteerd om bij de krukas etc te kunnen komen. Als ik het verkeerd optik, don't shoot the messenger. Ik heb meer verstand van verzekeren :)

Hier op geen enkele as speling aangetroffen, gelukkig maar blijft de vraag. waar komt die tik vandaan. We kijken nu even wat een nieuwe nokkenas kost. maar als ik het goed heb moet he dan complete bovenkant blok vervangen waar die 2 nokken assen in draaien?

Kortom, aantal dingen uigesloten, vraag blijft. Iemand nog ideen?

Gr.

Robert

Pfoe! Al dat werk en nog niks gevonden. Kan Opel je niet beter een nieuw blok aanbieden :hmmz

Groet jraaf

Helaas, die waren al niet thuis toen mijn verstuivers vervangen moesten worden. Daarom daarna ook niet meer bij de merkgarage, maar ze doen wel 95% Opel en ik ken ze al jaren. Dat scheelt me direct al in de kosten. Ik kon uiteindelijk coulance krijgen. alleen toen was de factuur met coulance bij de merkdealer nog hoger dan ik uiteindelijk moest afrekenen. :(

Vandaar dat men daar nu meedenkt en gewoon niet op voltarief aan het zoeken is, tijdens hin spitsuren.

[offtopic]

Pffft als ik dit soort verhalen lees dan krijg ik weer last van mijn onderbuik.

Ik heb inmiddels ook alweer duizenden euro's in de z19dth gestoken een blok met ellende...

Kortom nooit geen opel meer voor mijn....

[ontopic]

Het was mijn even onduidelijk wat de status van je kleppen was / is?

He Rob,

kleppen waren voor zover we kunnen zien goed. De nokkenas is het dus ook niet. We zijn wezen kijken bij een leverancier van 2e hands assen. daar lagen er 5 die exact dezelfde speling hadden, miniem, dus dat veroorzaakt de tik ook niet.

We gaan hem in elkaar schroeven en gewoon rijden. Alle bewegende en draaiende onderdelen zien er goed uit en vertonen geen slijtage/speling.

Kortom, zoektocht weer niets opgeleverd behalve een factuur :(

Wat heb jij allemaal meegemaakt dan?

Ik heb voor mijn passat, rijd ik zakelijk mee, een Zafira 1.9CDTI 150 gehad en daar probleemloos 90.000 op gezet in een kleine 18 maanden. Toen overgegaan naar nieuwe werkgever en daar rijd ik nu die passat van. Vekkie is priveauto.

we kunnen de tik niet plaatsen waar deze vandaan komt, hij neemt wel enorm toe in volume en snelheid als je de motor belast. Dus tijdens optrekken bv.

Terug
Naar boven